افزایش ۱۰ درصدی حقوق منطقی نیست

زارع گفت: کارگری که بیشترین فشار جسمی و روحی را تحمل می کند مستحق این نیست که فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشد.

رحیم زارع؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با اینکه  علیرغم وجود تورم بالای ۴۰ درصدی، دولت در لایحه بودجه حقوق بازنشستگان را فقط ۱۰ درصد افزایش داده است گفت: یکی از موضوعاتی که مورد اعتراض ما نیز خواهد بود و قطعا بنده نیز موافق این موضوع نیستم که حقوق بازنشستگان و کارگران فقط ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این افزایش حقوق منطقی نیست ادامه داد: کارگری که بیشترین فشار جسمی و روحی را تحمل می کند مستحق این نیست که فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشد.

زارع تاکید کرد: این ۱۰ درصد، رقم پیشنهادی بوده و قطعا در کمیسیون تلفیق این موضوع بررسی و چکش کاری خواهد شد تا حق کارگران و بازنشستگان ضایع نشود و درصدد راهی برای جبران نیز خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: تورم موجود در کشور بالای ۴۰ درصد است پس چگونه می توان انتظار داشت که با حقوق زیر ۵ میلیون تومان بتوان چرخ زندگی را بچرخاند!

بر اساس این گزارش؛ تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ به حقوق و دستمزد اختصاص دارد. در بند الف این تبصره آمده است حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر دستگاه‌های دولتی به طور متوسط به میزان ده درصد افزایش می‌یابد.

پایان پیام/

کد خبر: 38998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =