"دستمزد منطقه‌ای" ظلم در حق کارگر است

ذاکر گفت: دستمزد توافقی یا منطقه ای، ظلم در حق کارگر بوده و به هیچ عنوان عادلانه نیست و اگر اجرایی شود نشان میدهد که کارگران حامی ندارند.

به گزارش آتیه آنلاین؛ اخیراً طرحی به مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان ارائه شده است به اسم دستمزد منطقه‌ای که در واقع اعمال دستمزد توافقی برای مشاغل ایجاد شده در روستاها را تجویز می‌نماید و بعضاً از آن به عنوان اصلاح قانون کار یاد می‌شود این در حالی است که طرح مزبور اصلاح قانون کار نیست و در واقع توضیح و تخصیص ماده ۴۱ قانون کار فعلی است.

سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با این موضوع گفت: این طرح معقول نیست و چنانچه در مجلس مطرح شود بنده یکی از مخالفان خواهم بود.

وی ادامه داد: دستمزد توافقی یا منطقه‌ای، ظلم در حق کارگر بوده و به هیچ عنوان عادلانه نیست و اگر اجرایی شود نشان می دهد که کارگران حامی ندارند که در این صورت هم رانت و هم استثمار بیشتر می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کارگران مستحق حمایت هستند و نباید با چنین طرح هایی، حق و حقوق شان را تضییع کنیم ما به دنبال بیمه کارگران ساختمانی نیز هستیم که به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

ذاکر تاکید کرد: در مواردی که کارفرما قصد دارد به کارگر از لحاظ دستمزد، بیشتر کمک کند این منعی ندارد ولی اینکه تعیین دستمزد کارگر با توافق طرفین باشد قطعا کارگر متضرر می شود زیرا این کارفرما خواهد بود که حرف آخر را میزند.

پایان پیام/

کد خبر: 38995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =