نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری: رفع معضل بیکاری جوانان لرستان مطالبه مردم است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رفع معضل بیکاری جوانان متعهد و تحصیل‌کرده لرستان مطالبه به‌حق مردم این استان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت‌الله "هاشم نیازی" روز جمعه در جلسه رییس جمهور با اقشار مختلف مردم از جمله جمعی از دانشگاهیان، فرهنگیان، طلاب، عشایر، کشاورزان، ورزشکاران، بسیجیان، ایثارگران و بانوان بیان کرد: معیشت مردم لرستان بسیار رنج آور و دردناک است.

وی اظهار داشت: توسعه پتروشیمی و مجتمع کشت و صنعت و راه‌اندازی کارخانه چرم و پوست با توجه به اینکه سالانه ۳۰۰ هزار راس دام در لرستان کشتار می‌شود ازجمله مطالبات مردم این استان است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه برق استان از دیگر اولویت‌ها و خواسته‌های مردم این استان است ادامه داد: تعیین تکلیف راه آهن و دیگر راه‌های مواصلاتی لرستان نیز ازجمله دغدغه‌های مردم و مسوولان این استان به شمار می‌رود.

آیت‌الله نیازی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و سایر موارد بر اثر بیکاری در حال مخدوش کردن چهره این استان است و تقاضا می‌شود که رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی لرستان به‌صورت ویژه دیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ۲۷ درصد سنگ تزیینی کشور در لرستان وجود دارد در حالیکه این استان از ظرفیت پایانه سنگ بی‌بهره است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی و استفاده از تسهیلات کم‌بهره برای محصولاتی همچون حبوبات، انجیر، انار و گیاهان دارویی و رسیدگی به طرح‌های دانش‌بنیان از دیگر مطالبات مردم این استان است.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل سد ظرفیت‌بالای معشوره گفت: تکمیل این سد هم یکی از مطالبات جدی و به‌حق مردم است.

آیت‌الله نیازی ادامه داد: حمایت از معلمان غیرانتفاعی با سابقه بالا در تبدیل وضعیت‌ها و ترمیم و مرمت بافت‌های تاریخی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از ظرفیت گردشگری و پرداخت تسهیلات کم‌بهره به صنوف آسیب‌دیده از کرونا هم جزو مطالبات مردم از دولت مردمی است.

وی برلزوم ایجاد زمینه‌های اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری جوانان توانمند و تحصیل‌کرده لرستان تاکید کرد و گفت: مسئله نخبگان هم اولویت مقام معظم رهبری است و لرستان بهره‌مند از ظرفیت نخبگان بومی و توانمندی است که نیازمند توجه و حمایت هستند.

 دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور با اقشار مختلف مردم لرستان در محل سالن دانشگاه دولتی این استان در خرم‌آباد برگزار شد.

در این جلسه رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم از جمله جمعی از دانشگاهیان، فرهنگیان، طلاب، عشایر، کشاورزان، ورزشکاران، بسیجیان ، ایثارگران و بانوان گفت و گو کرد.

رییس جمهور صبح امروز در جریان یازدهمین سفر استانی خود وارد خرم آباد مرکز لرستان شد و تاکنون از کارخانه یخچال‌سازی و قلعه فلک الافلاک دیدن کرده است، همچنین آیت الله رئیسی ضمن حضور در بیمارستان شهید رحیمی و عیادت از برخی بیماران، به مناسبت روز پرستار در جمع پرستاران و کادر درمان این مرکز صحبت کرد. رییس جمهوری در این دیدار نسبت به رفع مشکلات حقوق و معوقات پرستاران با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور صبح امروز (جمعه) به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد استان لرستان شد و در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد مورد استقبال مسوولان لرستان قرار گرفت.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت ، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری آیت‌الله رئیسی را در یازدهمین سفر استانی همراهی کردند.

کد خبر: 38485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =