مجلس در کنار سازمان تامین اجتماعی است

محبی نجم آبادی گفت: منتظر پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستیم تا ببینیم دولت برای بازپرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی چه رقمی را در نظر گرفته است ولی قطعا مجلس در کنار سازمان خواهد بود.

بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با این موضوع که آیا دولت جدید توانایی پرداخت بدهی ادوار گذشته به سازمان تامین اجتماعی را دارد؟ گفت: مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به حق است و با توجه به اینکه میزان بدهی بالا و طی سال های طولانی انباشته شده است شاهد چنین وضعیتی هستیم.

وی ادامه داد: بدهی دولت به سازمان در دولت های قبلی رخ داده که به این مبلغ هنگفت رسیده و در حال حاضر نیز باید توجه داشت که دولت سیزدهم با مشکلات عدیده ای روبرو بوده و با کلی بدهیِ دولتهای قبل، سکان را در دست گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت فعلی، دولت ثروتمند و پر منبعی نیست که انتظار داشته باشیم در کوتاه مدت بتواند کل بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند ولی باید بازپرداخت این بدهی ها شروع شود.

محبی نجم آبادی بیان کرد: در دولت قبل و در بودجه امسال مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان را مصوب کردیم که دولت باید از طریق فروش اموال و املاک خود مطالبات این سازمان را می پرداخت که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و دولت قبل در این موضوع کوتاهی کرد.

وی افزود: مولدسازی اموال دولتی یکی از راه هاست که قطعا این مورد بهتر از فروش سهام و اموال میتواند منابع جدیدی را ایجاد کند ولی این کار نیز سختی های خود را دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منتظر پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستیم تا ببینیم دولت برای بازپرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی چه رقمی را در نظر گرفته است.  قطعا مجلس در کنار سازمان تامین اجتماعی بوده و اجازه نخواهد داد تا حق و حقوق بازنشستگان ضایع شود.

پایان پیام/

کد خبر: 38422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =