دایره موشکباران عمق سعودی گسترش می یابد

مشاور نخست وزیر یمن گفت: در صورتی که دشمن سعودی دست از تجاوز به یمن برندارد، مناطق وسیعتری از عمق خاک این کشور هدف قرار خواهد گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین،  حمید عبدالقادر عنتر بامداد جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: غافلگیری های دیگری در راه است و زیرساخت های حیاتی و راهبردی عربستان که در بانک اهداف ارتش یمن قراردارد، با ضربات ویران کننده و دردآوری روبرو خواهد شد که رژیم آل سعود را فلج خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در ابتدای جنگ، ارتش و کمیته های مردمی درحال دفاع بودند ولی اکنون در وضعیت حمله قرار گرفته و نبرد را به عمق خاک عربستان کشانده اند.

عنتر گفت: دشمن پس از ۶ سال جنگ به هیچ کدام از اهداف اعلام شده خود دست نیافته است و تنها نتیجه این تجاوز، تخریب زیرساخت ها، ویرانی منازل و قتل عام شهروندان بیگناه بوده است.

وی بیان کرد: همه جنایت های متجاوزان ثبت و مستند شده است و سران این کشورها به عنوان جنایتکار جنگی در محاکم بین المللی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

مشاور نخست وزیر یمن تصریح کرد: ارتش و کمیته های مردمی یمن قدرتمندتر از هر زمان دیگری هستند و پیروزی های بزرگی را در جبهه های مختلف و در عمق عربستان کسب کرده اند.

عنتر هشدار داد: امارات در صورتی که از یمن خارج نشود در تیررس موشک های یمنی قرار دارد و دبی و ابوظبی هدف قرار خواهند گرفت.

وی گفت: یک ضربه برای فلج کردن امارات کافی است و یک ضربه کوبنده و دردآور ارتش یمن باعث فرار سرمایه گذاران از امارات و فروپاشی اقتصاد این کشور می شود.

عنتر افزود: عقب نشینی از الحدیده نشانه شکست و ناکامی ائتلاف متجاوزان در دستیابی به اهداف خود در میدان است و این پیروزی نتیجه پایداری اسطوره ای ملت یمن بود.

مشاور نخست وزیر یمن بیان کرد: ترس امارات از هدف قرار گرفتن نیروهایش در ساحل غربی از دیگر عوامل فرار دشمن از این مناطق بود.

وی یادآور شد: هم اکنون مأرب از همه طرف محاصره است و تصمیم نهایی برای بازپسگیری آن گرفته شده است زیرا مأرب عمق راهبردی یمن و منبع ثروت و انرژی مزدوران به شمار می رود.

این نویسنده و پژوهشگر یمنی اضافه کرد: آزادسازی مأرب و بازگشت آن به آغوش وطن، شکست بزرگی برای ائتلاف متجاوزان و قدرت های حامی آنان است و می تواند به توقف تجاوزها منجر  شود و به مسئولان یمنی امکان مذاکره از موضع قدرت و دست برتر را بدهد.

عنتر گفت: طولانی شدن جنگ غیر از برباد دادن ثروت کشورهای عربی خلیج فارس نتیجه ای دربر ندارد و تنها شرکت های سازنده و فروشنده سلاح و سوداگران جنگ ها از جمله رژیم های صهیونیستی و آمریکا از آن سود خواهند برد.

وی بیان کرد: این جنگ از ابتدا نبردی آمریکایی -  صهیونیستی بود و کشورهای متجاوز ابزارهای اجرای طرح ها و توطئه های آمریکا در منطقه هستند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

کد خبر: 38408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =