گفت‌وگوی خلیفه حفتر و نخست‌وزیر ایتالیا درباره بحران لیبی

فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» و نخست‌وزیر ایتالیا درباره آخرین تحولات لیبی گفت‌وگو کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روسیا الیوم، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» و نخست‌وزیر ایتالیا درباره آخرین تحولات لیبی گفت‌وگو کردند.

«جوزپه کونته»، نخست‌وزیر ایتالیا که به همراه »لوییجی دی مایو»، وزیر خارجه این کشور به لیبی سفر کرده است با «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی‌ در شهر بنغازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرماندهی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار آخرین تحولات بحران لیبی، گفت‌وگوهای سیاسی و پرونده لیبی در عرصه بین‌الملل را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که حفتر از نقش دولت ایتالیا و تلاش‌های آن در حمایت از راهکارهای حل و فصل سیاسی بحران لیبی قدردانی کرد.

این در حالی است که منابع آگاه پیشتر از شکست گفت‌وگوی سیاسی لیبی درباره تعیین رئیس شورای حاکمیتی، دو معاون وی و همچنین نخست‌وزیر این کشور خبر دادند.

از سوی دیگر، طی روزهای گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضرورت وجود ساز و کاری مطمئن و کارآمد برای نظارت بر آتش بس در لیبی تاکید کرد.

اعضای شورای امنیت پس از جلسه رایزنی‌های غیرعلنی درباره اوضاع لیبی، در بیانیه‌ای با اشاره به توافق آتش‌بس در لیبی از تمام مزدوران و افراد مسلح خارجی خواستند از این کشور خارج شوند.

کد خبر: 3838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =