صرفه‌جویی ۱۵ مگاواتی با تعدیل روشنایی ادارات تهران

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: با اقدامات انجام شده در زمینه تعدیل روشنایی ادارات تهران در سال جاری، ۱۵ مگاوات در مصرف برق این کلان‌شهر صرفه جویی شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ مسعود عزیزی، معاون فروش و خدمات مشترکین این شرکت گفت: ادارات تهران، سهم قابل توجهی از مصرف برق را به خود اختصاص داده است که تا کنون با تعدیل روشنایی در بخش ادارات ۱۵ مگاوات صرفه جویی شده است و پیش بینی می‌شود در پایان این طرح شاهد ۳۰ مگاوات صرفه جویی در این حوزه باشیم.

عزیزی افزود: دمای حداکثر ۱۸ درجه در فضاهای بسته، خاموش بودن موتورخانه و تاسیسات در ساعات بین ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل، تعدیل روشنایی در محیط داخلی و استفاده از نور طبیعی، تعدیل نورپردازی بیرونی و خاموشی تابلوهای تبلیغاتی از جمله راهکارهای اعلام شده به ادارات است.

وی در ادامه گفت: با صرفه جویی‌های صورت گرفته در حوزه برق، ۸۴ هزار متر مکعب نیز در "گاز نیروگاهی " صرفه جویی شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین این شرکت افزود: با بررسی داده‌های کنتورهای هوشمند می‌توان تاثیر تعدیل روشنایی در ادارات را ارزیابی کرد.

وی همچنین به بازدیدهای میدانی که توسط گروه‌های ارزیاب این شرکت، انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: از مجموع ۵ هزار نهاد خصوصی، دولتی، مراکز آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس تا کنون یک هزار و ۵۰۰ مورد بازدید میدانی صورت گرفته است.

وی در پایان بر لزوم صرفه جویی در زمستان اشاره کرد و تصریح کرد: صرفه‌جویی در تابستان فقط در ساعات اوج بار صورت می‌گرفت، ولی در زمستان بدلیل استفاده از وسایل گرمایشی، این صرفه جویی باید در تمام طول شبانه روز صورت گیرد.

کد خبر: 38257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =