احتمال افزایش پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت تورم و افزایش دستمزدها و افزایش قیمت کالاهای اساسی احتمال میرود که این رقم در بودجه امسال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

جلال رشیدی کوچی؛ عضو کمیسیون امور داخلی و شورای های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: در کمیسیون تلفیق سال گذشته سعی کردیم رقم بدهی بازپرداختی دولت به سازمان تامین اجتماعی را به حداکثر برسانیم و منابع مالی در این زمینه نیز فراهم شد.

وی ادامه داد: لازم است رقم تصویب شده در بودجه سال جاری که ۸۹ هزار میلیارد تومان بود برای سال آینده افزایش یابد زیرا ۵۰ درصد جامعه ما مرتبط با مباحث کارگری هستند و نیاز دارند که حق و حقوق شان پرداخت شود.

نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما همیشه افزایش حقوق کارمندان را در نظر می‌گیریم ولی دقت و وسواس زیادی نسبت به افزایش درآمد جامعه کارگری نداریم که در این زمینه لازم است که دولت هم و غم جدی در این خصوص داشته باشد و مجلس نیز در کنار کارگران بوده و خواهد بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به وضعیت تورم و افزایش دستمزدها و افزایش قیمت کالاهای اساسی و ... احتمال می‌رود که این رقم در بودجه امسال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

رشیدی کوچی افزود: تمام تلاش دولت این است که افزایش هزینه نداشته باشد و این امر درستی است ولی در برخی موارد اجتناب ناپذیر است زیرا جامعه کارگری و بیمه شدگان تامین اجتماعی جمعیت کثیری را شامل می شود و دولت بایستی برای کاهش هزینه ها، تجدیدنظری بر روی شرکت های دولتی داشته باشد

پایان پیام/

کد خبر: 37865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =