ارایه خدمات داوطلبانه هلال‌احمر به بیش از ۶ میلیون نفر

سرپرست سازمان داوطلبان هلال‌احمر در آیین "نکوداشت خدمات داوطلبانه" از مشارکت بیش از ۲۶۲ هزار داوطلب در طرح‌ها و فعالیت‌های سازمان و بهره‌مندی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا؛ وحید سلیمی در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه با تبریک روز جهانی داوطلب به همه داوطلبان و خیرین کشور، عملکرد این سازمان را در یک سال گذشته و دوران شیوع کرونا، تشریح کرد.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، سازمان داوطلبان براساس رسالت جمعیت هلال‌احمر مبنی بر خدمت بشردوستانه به محروم‌ترین افراد جامعه، خدمات خود را با مشارکت بیش از ۲۶۲ هزار عضو و داوطلب و به میزان ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار نفر-ساعت کار داوطلبی ارائه و در این مدت ۲۸۴۵ پروژه داوطلبی استانی و شهرستانی در کشور اجرا کرده است.

سرپرست سازمان داوطلبان هلال‌احمر افزود: در یک سال گذشته بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان هلال‌احمر بهره‌مند شدند و به بیش از ۹۸ هزار مددجو، خدماتی به ارزش تقریبی ۹۳۰ میلیارد ریال ارائه شده است.

سلیمی با اشاره به همراهی خیرین در کمک به نیازمندان و حادثه‌دیدگان در این بازه زمانی نیز گفت: کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین در زمان حادثه به مبلغ ۱۷۸۰ میلیارد ریال رسید.

وی تعداد کاروان‌های سلامت اعزام شده به مناطق محروم کشور در یک سال گذشته را ۷۶۰ کاروان عنوان کرد و افزود: در این مدت ۲۵۸۴ ایستگاه و چادر سلامت برپا و ۶۸ هزار واحد خون سالم توسط داوطلبان هلال‌احمر اهدا شده است.

سرپرست سازمان داوطلبان هلال‌احمر به خدمات ویژه این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا هم اشاره کرد و افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا، بیش از ۵۷۵ هزار سبد و بسته معیشتی و بیش از ۹۱۵ هزار بسته بهداشتی میان نیازمندان و آسیب دیدگان از پیامدهای بیماری کرونا توزیع شد که مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده ۱۹۰۰ میلیارد ریال شامل ۶۱۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی مردمی و ۱۲۹۰ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی مردمی بوده است.

سلیمی کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده توسط تشکل‌های مردم نهاد را نیز بیش از ۱۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کمک‌ها برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا هزینه شد.

وی همچنین از تامین ۵۰ دستگاه ونتیلاتور، ۳۳۵۷ دستگاه کپسول اکسیژن و ۵۶۷ دستگاه اکسیژن ساز خانگی با همیاری خیرین و داوطلبان برای کمک به بیماران و کنترل شیوع کرونا خبر داد.

سرپرست سازمان داوطلبان هلال‌احمر از اجرای طرح نذر آب ۴ در تابستان سال جاری با هزینه‌ای بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان و در ۴ استان دچار خشکسالی خبر داد و خدمات این طرح را شامل خدمات بهداشتی، معیشتی و تامین آب شرب سالم و پایدار اعلام کرد.

تامین تجهیزات پزشکی در قالب بانک امانات تجهیزات، ساماندهی محلات آسیب پذیر از جمله محله شهید هرندی تهران، رونمایی از سه نرم افزار و... و. از دیگر خدمات سازمان داوطلبان هلال‌احمر در یک سال گذشته بوده است.

کد خبر: 37769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =