گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری ترکیه و رئیس شورای اروپا

رئیس‌جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با رئیس شورای اروپا، گفت‌وگو کرد. 

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا، گفت‌وگو کرد. 

وی طی این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد که در نخستین گفت‌وگوی طرفین از زمان اعمال تحریم های هفته گذشته بروکسل علیه آنکارا، «صفحه‌ای جدید» از روابط میان کشورش و اتحادیه اروپا باز شود.

دفتر رئیس‌جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد که در زمانی که ترکیه می‌خواهد صفحه جدیدی از روابط با اتحادیه اروپا باز کند، برخی می‌کوشند تا به بحران ادامه دهند.
اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی خواستار نجات روابط ترکیه و اروپا از چرخه معیوب کنونی شد و آمادگی آنکارا را برای آغاز دوباره مذاکره با اتحادیه اروپا در همه زمینه‌ها و بر اساس منافع مشترک اعلام کرد.
در این بیانیه به نقل از رئیس‌جمهوری ترکیه آمده است که توافق‌نامه مهاجرت که توسط ترکیه و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ منعقد شده است می‌تواند نقطه آغاز و ایجاد فضایی مثبت میان دو طرف باشد.
این در حالی است که رهبران اتحادیه اروپا در نشست پنج‌شنبه گذشته در بروکسل، ترکیه را به سبب اقدام‌های «غیرقانونی و تهاجمی» در مدیترانه علیه یونان و قبرس، به ویژه عملیات ماه‌های اخیر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه تحریم کردند. 
چند روز پس از این تحریم‌های اروپا، ایالات متحده آمریکا نیز در روز دوشنبه ترکیه را به دلیل خرید سامانه روسی دفاع هوایی اس-۴۰۰ تحریم کرد.
در بیانیه دفتر رئیس‌جمهوری ترکیه به نقل از اردوغان آمده است که ما امیدواریم اتحادیه اروپا بتواند موضع سازنده و منطقی در قبال ترکیه اتخاذ کند.

کد خبر: 3724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =