پوتین برای غرب و ناتو در اوکراین خط قرمز ترسیم کرد

رئیس‌جمهور روسیه به ناتو و کشورهای غربی درباره استقرار نیرو و سلاح در اوکراین هشدار داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه به ناتو درباره استقرار نیرو و سلاح در اوکراین هشدار داد و گفت این اقدام خط قرمز روسیه است و با پاسخ قاطع همراه خواهد شد.

پوتین، با توجه به اتهامات کشورهای غربی درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین مدعی شد که مسکو نیز از رزمایش‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای خود نگران است.

پوتین که در یک نشست آنلاین با موضوع سرمایه‌گذاری صحبت می‌کرد گفت پیش‌روی‌های ناتو به سمت شرق به منافع امنیتی اصلی مسکو ضربه زده است.

او اباز نگرانی کرد ناتو ممکن است در نهایت در خاک اوکراین موشک‌هایی مستقر کند که می‌توانند مراکز فرماندهی روسیه را ظرف تنها پنج دقیقه هدف قرار دهند.

پوتین گفت: «پیدایش چنین تهدیدهایی برای ما خط قرمز است. امیدوار هستم که درباره آنها در نهایت عقل سلیم و مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه جهانی در نهایت، حکمفرما شود.»

ولادیمیر پوتین اضافه کرد مسکو مجبور شده با ساخت سلاح‌های هایپرسونیک برای مقابله با چنین تهدیدهای فزاینده‌ای آماده شود.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «ما باید چه کاری انجام دهیم؟ لازم است ما هم سلاحی مشابه برای مقابله با کسانی که ما را تهدید می‌کنند بسازیم. و ما الان قادر هستیم این کار را انجام دهیم.»

  پوتین تصریح کرد موشک مافوق صوتی که قرار است از اوایل سال آینده میلادی در نیروی دریایی روسیه عملیاتی شود قادر است در یک بازه زمانی برابر مواضع طرف مقابل را هدف قرار دهد.

کد خبر: 37007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =