سئول: کره‌شمالی تمرینات نظامی زمستانه را آغاز کرده است

ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی تمرینات نظامی زمستانه خود را آغاز کرده و تاکنون هیچ حرکت غیرمعمولی مشاهده نشده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سرهنگ کیم جون-رک، سخنگوی ستاد مشترک در یک جلسه توجیهی عادی اظهار کرد: باور داریم که کره شمالی تمرینات منظم زمستان خود را آغاز کرده است. مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا ضمن همکاری نزدیک، بر حرکت‌های مرتبط از نزدیک نظارت دارند.

به گفته این مقام ستاد مشترک کره جنوبی، تمرینات هنوز به طور کامل انجام نشده و نشانه‌ای مبنی بر اقدام تحریک‌آمیز قریب‌الوقوع وجود ندارد.

کشور کمونیستی کره شمالی معمولاً تمرینات زمستان خود را در دسامبر آغاز می‌کند و تا اوایل بهار ادامه می‌دهد و برنامه آن‌ها معمولاً شامل تمرینات شلیک توپخانه هم هست.

آمریکا اوایل این ماه در اقدامی آشکار، چندین نوع هواپیمای نظارتی را به منظور نظارت بر کره شمالی، بر فراز این کشور به پرواز درآورد.

پیونگ‌یانگ با وجود آنکه طی یک رژه نظامی در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگر حاکم، از یک موشک بالستیک جدید قاره‌پیما و یک موشک بالستیک پرتاب از زیردریایی همراه با تجهیزات نظامی متنوع رونمایی کرد، طی ماه‌های اخیر اقدام نظامی مهمی انجام نداده است.

کره شمالی در مواجهه با دشواری‌های منتج از ویروس کرونا و تحریم‌های بین‌المللی طولانی، در ماه اکتبر مبارزه ۸۰ روزه را راه‌اندازی کرد تا به اهداف ملی و اقتصادی کشورش تا پایان سال دست پیدا کند.

برخی این گمان را مطرح کرده‌اند که کره شمالی ممکن است حول و حوش مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در ژانویه، تحریکاتی نظیر پرتاب موشک انجام دهد.

کد خبر: 3636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =