واکسیناسیون؛ مجالی برای آرامش کادر درمان

انجام واکسیناسیون عمومی ‌که در ماه‌های اخیر نیز شتاب گرفت، به طور محسوس سبب کاهش ابتلا و نیز کاهش مرگ‌ومیر بیماران کرونا شد. دولت سیزدهم از نخستین روزهای کاری خود، مقابله با کرونا و تسریع در واکسیناسیون مردم را جزو اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و فروکش شدن موج پنجم در اثر واکسیناسیون فراگیر، مجالی برای کادر درمان بود تا بتوانند خستگی تلاش و خدمت‌رسانی بی‌وقفه خود را در مدت پنج پیک سخت کرونا، از جسم و جان خود بزدایند و با آرامش‌خاطر ادامه مسیر دهند.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خراسان رضوی، انجام واکسیناسیون را در کاهش کرونا بسیار مؤثر عنوان کرد؛ به گونه‌ای که در اوج همه‌گیری روزانه بین ۵۰ تا ۹۰ بیمار بستری جدید انجام می‌شد اما اکنون بستری جدید به روزی ۱۰ تا ۱۵ بیمار رسیده و به همان نسبت هم میزان مرگ‌ومیر و سایر عوارض این بیماری کاهش یافته است. به گفته او، واکسیناسیون علاوه بر کاهش بیماری، سبب ایجاد امنیت روانی برای افراد جامعه و کادر درمان شده است.

دکتر حمید داستانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اعلام اینکه در حال حاضر با کاهش موج کرونا، میزان مراجعه و بستری بیماران به حدود یک‌هفتم شرایط بحران رسیده است، افزود: در اوج همه‌گیری روزانه بین ۵۰ تا ۹۰ بیمار بستری جدید انجام می‌شد اما اکنون بستری جدید به روزی ۱۰ تا ۱۵ بیمار رسیده است و به همان نسبت هم میزان مرگ‌ومیر و سایر عوارض بیماری کرونا کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که درحال حاضر آمار بیماران بدحال به زیر ۱۰ نفر رسیده و از این نظر در شرایط مطلوبی قرار داریم.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، در اوج کرونا و به‌ویژه پیک پنجم، عمل‌های جراحی الکتیو متوقف شد و خدمات به سمت خدمت‌رسانی به بیماران کرونا سوق یافت اما با فروکش کردن این بیماری و با اخذ مجوز از این وزارتخانه، شرایط برای استفاده بیماران عادی از خدمات‌ بخش‌های درمانی و جراحی مهیا شده است. اما این ظرفیت و آمادگی وجود دارد که اگر خدای ناکرده شیوع مجدد رخ دهد، امکانات درمانی برای بیماران تنفسی ادامه یابد.

کاهش خستگی کادر درمان

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی، با بیان اینکه کادر درمان از آغاز همه‌گیری کرونا، پای کار بودند و شبانه‌روز زحمات طاقت‌فرسا و ایثارگرانه داشتند، گفت: نتیجه این فعالیت و ازخودگذشتگی، نجات جان بسیاری از بیماران بود و بازتاب این خدمت‌رسانی به گونه‌ای بود که معاون درمان وقت وزارت بهداشت در بازدید از مراکز درمانی تامین‌اجتماعی، آن را شگفت‌انگیز توصیف کرده و تقدیرنامه‌ای را برای بنده ارسال کردند. این تقدیرنامه‌ها بسیار محدود صادر شده بود که یکی شامل حال ما شد.

واکسیناسیون و کاهش کرونا

داستانی با اشاره به انجام واکسیناسیون فراگیر تصریح کرد: به وضوح مؤثر بودن تزریق واکسن در کاهش بیماری را مشاهده می‌کنیم که باید از مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و همه کسانی که این اقدام را مدیریت کردند، تشکر کنیم.

کد خبر: 36048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =