شروط لازم برای مذاکرات وین/ دارایی‌های بلوکه شده ایران باید آزاد شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خروج آمریکا از برجام خسارت سنگینی به منافع ما وارد کرد، پس برای نتیجه بخش بودن مذاکرات باید چند شرط اجرا شود.

عباس گلرو؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با آتیه آنلاین در رابطه با روند مذاکرات وین با بیان اینکه موضع ما در مذاکرات طلبکاری است نه بدهکار افزود:  مذاکراتی صورت گرفت و ما به تعهدمان عمل کردیم اما آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم نقض تعهد کردند.

وی با بیان اینکه ما عجله ای برای مذاکرات نداریم ادامه داد: خروج آمریکا از برجام خسارت سنگینی به منافع ما وارد کرد، ما در موضوع هسته‌ای دست برتر را داریم اگر آنها پذیرفتند که مذاکره کنند، ما هم پای میز مذاکره می رویم؛ برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مسالمت آمیز پیش می‌رود و طرح راهبردی مجلس هم در دستور کار است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به چند شرط مهم برای نتیجه بخش بودن مذاکرات، افزود: ابتدا باید تمام اموال و دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شود؛ در مرحله بعد تحریم‌ها باید برداشته شده و مذاکرات باید تضمین شده باشد؛ به این معنا که مذاکرات ضمانت اجرا داشته باشد تا طرف مقابل نتواند آن را نقض کند. 

وی با بیان اینکه خسارت ایران در خصوص نقض برجام را باید طرف مقابل بپردازد افزود: از سوی ایران باید چارچوب شکلی مذاکرات و مباحث محتوایی مذاکره رعایت شود.

گلرو در رابطه با نتایجمذاکرات وین عنوان کرد: در سیاست بین الملل، روندها قابل پیش‌بینی صد درصدی نیست و احتمال رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد، همانگونه که در برجام هم موافق بودند ولی تغییرات سیاسی در آمریکا همه چیز را تغییر داد.

 

کد خبر: 35746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =