کتاب در کشور ما مظلوم واقع شده است / لزوم غبارزدایی از یار مهربان

احد ده‌بزرگی با تاکید بر اینکه کتاب به عنوان ریشه مکتب و مذهب ما است، گفت: اکنون کتاب در کشور ما مظلوم واقع شده است و باید کاری کرد تا رفع مظلومیت و غبارزدایی از کتاب صورت گیرد و مردم به کتاب روی بیاورند.

به گزارش آتیه آنلاین، احد ده بزرگی، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: هر کاری به تبلیغ و خبر رسانی نیاز دارد.  برای کتابخوانی نیز باید کاری انجام داد و خبررسانی در این حوزه صورت گیرد و مردم را به این گلستان و بوستان همیشه جاوید دعوت کرد. بالاخره کاربرد هفته کتاب بسیار است و امیدواریم این تبلیغ و کارکرد ما موثر واقع شود.

وی مطرح کرد: در کشور ما کتابخوانی کم شده؛ مخصوصا با آمدن فضای مجازی میزان مطالعه مردم کاهش پیدا کرده است؛ به واقع رشد لازم در کتابخوانی با آمدن فضای مجازی کم شده است. اما اگر بتوانیم همین فضای مجازی را به کار بگیریم و برای ترویج کتاب و کتابخوانی از آن بهره ببریم خوب است.

او با اشاره به اهمیت برگزاری هفته کتاب و جایگاه آن در میان مردم مطرح کرد: برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و غیره می‌تواند در افزایش مطالعه کتاب اثرگذار باشد؛ همچنین معرفی کتاب‌های خوب می‌تواند میزان مطالعه و توجه عموم مردم به کتاب را افزایش دهد و سبب رشد سرانه مطالعه مردم شود.

کتاب در کشور ما مظلوم واقع شده است/لزوم غبارزدایی از یار مهربان

این شاعر بیان کرد: برگزاری طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) خیلی خوب است و موجب افزایش فروش کتاب می‌شود. باید تبلیغات متناسب با سنین مختلف، از کودک تا بزرگ‌سال و در گروه‌های گوناگون همچون شعر، رمان، ادبیات، فلسفه، حکمت و... انجام شود تاثیر زیادی داشته باشد.

ده بزرگی در پایان ضمن طرح این موضوع که ریشه اصلی فرهنگ، مکتب و مذهب ما کتاب است، گفت: اکنون کتاب در کشور ما مظلوم واقع شده است و باید کاری کرد تا رفع مظلومیت و غبارزدایی از کتاب صورت گیرد. باید تلاش کنیم مردم به کتاب روی بیاورند. یکی از مشکلاتی که اکنون گریبان‌گیر مردم است مشکلات اقتصادی است و امیدوارم شرایطی پیش بیاید تا مردم به کتابخوان برگردند.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده تا یکم آذر ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر: 35688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =