هلال‌احمر و ساماندهی ۱۷۲ کتابخانه تخصصی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به مناسبت ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی از ساماندهی فعالیت ۱۷۲ کتابخانه‌ی این سازمان در سطح کشور پس از تشکیل دبیرخانه تخصصی طرح ملی ساماندهی کتابخانه‌های سازمان جوانان هلال احمر در شهر زنجان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد گل‌فشان گفت: با تشکیل و استقرار دبیرخانه تخصصی طرح ملی ساماندهی کتابخانه‌های سازمان جوانان هلال احمر، رفع مشکلات ۱۷۲ کتابخانه جمعیت در شهرهای مختلف کشور انجام شده و ساماندهی بهتری شکل گرفته است.

وی افزود: از آنجاکه قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی هلال احمر در شهر زنجان قرار داشته‌ است،  این دبیرخانه از ابتدای امسال در زنجان تشکیل شده است. این کتابخانه بیش از ۶۵ هزار جلد کتاب مناسب کودکان، نوجوانان و جوانان را در مخزن دارد و از سالن مطالعه برخوردار است.  

رییس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: تا امروز از ۱۷۲ کتابخانه سازمان جوانان در کشور ۹۳ کتابخانه به طور دائم فعال هستند. البته ۳۰ کتابخانه نیمه فعال و ۴۹ کتابخانه هم غیرفعال هستند.

گل‌فشان گفت: سازمان جوانان هلال احمر آموزش و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و بشردوستی به کودکان را از وظلیف خود می‌داند و یکی از بهترین راه‌ها برای فرهنگ‌سازی این اصول، توسعه کتابخوانی است.  

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری مسمتر طرح «کودکان امروز، مدیران فردا» برای اعضای غنچه‌های هلال و همکاری خوب مهدکودک‌های کشور برای اجرای این طرح و تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کودکان خبر داد و گفت: غنچه‌های هلال اعضای ۴ تا ۷ ساله عضو سازمان جوانان هلال احمر هستند.

گل‌فشان همچنین از همکاری سازمان جوانان هلال احمر با تعدادی از ناشران کودک و نوجوان برای چاپ و تولید کتاب‌های قصه و نقاشی با محوریت آموزش‌های امدادی خبر داد و تاکید کرد: به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی مسابقات مختلف کتابخوانی جمعیت‌ های هلال احمر استان‌های مختلف کشور در حال برگزاری است و در این ایام تلاش کردیم کتاب‌های متنوعی را تولید و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم.

کد خبر: 35068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =