نخست‌وزیر مجارستان: از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شویم

نخست وزیر ملی‌گرای مجارستان اعلام کرد که کشورش به دنبال اجرای اصلاحات در مورد اتحادیه اروپا است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر مجارستان، در دیداری با اعضای حزب خود، یعنی حزب فیدس گفت، بوداپست از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شود اما در برابر تلاش‌های بروکسل برای تضعیف تدریجی حق حاکمیت این کشور، مقاومت می‌کند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر ملی‌گرای مجارستان که برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته، یک انتخابات پارلمانی نزدیک را در پیش رو می‌بیند، در روز یک‌شنبه، مجدداً به عنوان رهبر حزب فیدس انتخاب شد.

اوربان، با بیان اینکه مجارستان زیر بار لیبرالیسم غربی نخواهد رفت، در میان تشویق‌های نماینگان این حزب، گفت: پس از بروکراسی کمونیست، ما امر و نهی‌های جدید، این بار از سوی بروکسل را نمی‌خواهیم.

او گفت: ما حق خود برای دفاع از مرزهایمان و متوقف کردن مهاجران را محفوظ دانسته و همچنین اصرار می‌ورزیم که ازدواج، باید بین یک مرد و یک زن صورت بپذیرد. پدر یک مرد است و مادر یک زن، آن‌ها باید دست از سر فرزندان این سرزمین بردارند.

اوربان ۵۸ ساله که از سال ۲۰۱۰ بر مسند قدرت نشسته، خود را مدافع هویت فرهنگی مجارستان در برابر مهاجرت مسلمانان به اروپا و محافظ ارزش‌های مسیحیت در برابر لیبرالیسم غربی می‌داند.

این اقدامات، به ویژه در میان طرفداران حزب فیدس، محبوبیتی داخلی برای اوربان به ارمغان آورده اما انتقاداتی را از سوی گروه‌های حقوق بشر و مدافعین حقوق دگرباشان جنسی، متوجه او کرده است.

اوربان گفت که اتحادیه اروپا باید اصلاح شود؛ او با بیان اینکه مجارستان قصد ندارد این اتحادیه را که از سال ۲۰۰۴ به عضویت آن درآمده است، ترک کند، گفت هدف بوداپست، دستیابی به تغییر است.

او گفت: ما اصلاً نمی‌خواهیم اتحادیه اروپا را ترک کنیم، آن‌ها نمی‌توانند به این سادگی از دست ما خلاص شوند. ما بجای اینکه در قالب یک "ایالات متحده اروپا" درآییم، می‌خواهیم حاکمیت خود را حفظ کنیم.

در انتخابات آتی که احتمالا در آوریل ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، اوربان با مخالفان متحدی متشکل از احزاب مخالف از جمله سوسیالیست‌ها، لیبرال‌ها و همچنین حزب یوبیک، که در گذشته راست افراطی و امروز راست میانه‌رو است، مواجه است.

ائتلاف ۶ حزبی مخالفان، توسط پیتر مارکی-زای، محافظه‌کار و کاتولیک ۴۹ ساله، رهبری می‌شود که شهردار شهری کوچک در مجارستان است و به نظر می‌رسد ارزش‌های سنتی که اوربان از آن‌ها حمایت علنی می‌کند را در خود داشته و رقیب سرسختی به حساب می‌آید.

در هفته‌های گذشته، اوربان چندین وعده مالی داده است، از جمله اینکه ۲ میلیارد دلار بودجه برای تخفیف مالیات خانواده‌ها اختصاص دهد؛ او همچنین لفاظی‌های خود علیه مهاجران را تشدید کرده است.

کد خبر: 35035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =