انتقاد شورای شهر از بلاتکلیفی پروژه پایانه شرق

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از شهردار تهران خواست نسبت به تعیین تکلیف پایانه شرق اقدام کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر امانی در جلسه امروز صبح شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه پایانه شرق با وجود هزینه‌های میلیاردی هنوز به بهره برداری نرسیده و رها شده است، گفت: امروز دیدم که برای نگهداری و نگهبانی از این مجموعه یک مناقصه برگزار شده است به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان! و حساب کردم اگر در این چهار سال حتی یک میلیارد تومان هم برای این نگهداری این مجموعه هزینه شده باشد با احتساب رقم مناقصه، حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است و آیا با این رقم  نمی شد که مجموعه افتتاح شود؟

وی با بیان اینکه این مجموعه در حال خاک خوردن است که باید شهردار و شورا برای آن اقدامی عاجل داشته باشد، افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه در حد ۹۵ درصد بود اما الان تخریب شده و این چهارسال رها شده و اجازه ندهیم که بیشتر از این تخریب شود چراکه به دلیل رهاشدگی "عقب رفت" داشته است.

امانی با بیان اینکه پایانه شرق جزو پروژه هایی است که  خیلی راحت می شود با صرف هزینه ای افتتاح کرد گفت: مدیران پیشین می خواستند این پایانه را شهربازی کنند که به نتیجه نرسید اما این ظلم در حق مردم است که هزینه های میلیاردی رها شده است و الان بخاطر چندمیلیارد تومان معطل مانده است.

وی با بیان اینکه هر سال در شهریورماه به دلیل یادوراد شهید رجایی از کل کارمندان در کشور تجلیل می شود، ادامه داد: اما امسال این مهم محقق نشد و اسامی را هم داده بودند اما این اتفاق نیافتد و حتی به صورت نمادین هم تقدیرنکردند. همچنین در مورد تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران  بیش از ۲۰۰۰ نفر شناسایی شدند اما با این وجود ۲۰۰ نفر گزینش شدند و پشت در منتظر هستند و باید روند تسرع یابد.

چمران نیز در واکنش به این تذکر با بیان اینکه این پروژه پیشرفت ۹۵ درصد داشته اما به دلیل رهاشدگی عقب گرد کرده و حالا حدود ۸۰ درصد آماده بهره برداری است، گفت: اسم این پروژه پایانه است و برای حل ترافیک بوده اما چون دوستان با هرکاری که با ترافیک و حمل ونقل بوده، موافق نبودند، می گفتند با دوچرخه بروید.

کد خبر: 34828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =