گالری‌های پایتخت؛ میزبان آثار جدید هنرمندان

روز گذشته نگارخانه‌های تهران میزبان نمایشگاه های جدید در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی بودند.

به گزارش آتیه آنلاین، این روزها به دنبال واکسیناسیون عموم مردم، گالری ها با رعایت پروتکل ها تلاش می کنند با برپایی نمایشگاه های حضوری و مجازی به حیات خود ادامه دهند. از روز گذشته نیز نگارخانه‌های تهران با نمایش آثار هنرهای تجسمی در رسانه‌هایی همچون عکس، حجم، خوشنویسی و نقاشی میزبان علاقه‌مندان هستند. گزارش پیش‌رو شرحی است از فعالیت گالری‌ها و موزه های هنری که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

شور شیدایی در نگارخانه هنر

نمایشگاه آثار نقاشی‌خط با عنوان «شورشیدایی» از ۲۱ آبان ماه در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران گشایش یافت. شور شیدایی در محتوا تلاشی است برای سخن گفتن از آنچه در بندمان کشیده است و در حوزه اجرا نیز حاصل نوگرایی و تنوع ترکیب با رعایت فرم و مفهوم عینی و در عین حال بهره بردن از صور خیال بدیعی ست که مخاطب را به‌اندیشیدن وادار می‌کند.

این مجموعه نتیجه همت و تلاش باربد یزدانی و هنرجویان مستعدی چون سیاوش تیموری، احسان رسول منش، محمدرجبی، فریباحمزه، مریم روار، یامین علیزاده، لاله عرب، میناعتیقی، فاطمه گرامی پور، نیاهروی، نفس محمدی، مریم متین فر و مجید مقیسه است.

چیزی به نام داستان بزرگ وجود ندارد در ایرانشهر

«چیزی به نام داستان بزرگ وجود ندارد» نام نمایشگاه انفرادی سیامک فیلی‌زاده است که در گالری ایرانشهر درحال برگزاری است. این نمایشگاه به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ که تا تاریخ پنجم آذر ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه «نوای زروان» در آرت سنتر

مجموعه نقاشی‌های هیرو شیخ‌الاسلامی با عنوان «نوای زروان» جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در آرت سنتر روی دیوار رفتند. هیرو شیخ‌الاسلامی درباره شکل‌گیری مجموعه‌ «نوای زروان» گفت: شکل‌گیری این مجموعه از سال ۱۳۹۸ آغاز شد. در این مدت سه سال حدود ۳۰ تابلو نقاشی کشیدم که در نمایشگاه پیش رو ۱۵ تابلو از همین مجموعه روی دیوار قرار می‌گیرد. او درباره تأثیر موسیقی بر نقاشی‌هایش تأکید کرد: من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که موسیقی در آن جریان دارد. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به باغ انجمن خوشنویسان، بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، آرت‌سنتر مراجعه کنند.

نمایشگاه انفرادی نقاشی «مهمان چشمهایت»

نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «مهمان چشمهایت ...» روز گذشته در گالری خانه عکاسان جوان شهر تهران برپا شد.

سپیده صباغ هنرمند نقاش، مهمان چشمهایت ... را نخستین نمایشگاه انفرادی خود دانست و آثار قابل‌عرضه در این نمایشگاه را در سبک‌ رئال و مدرن ذکر و تصریح کرد: حدود ۲۰ سال است که فعالیت حرفه ای نقاشی خود را آغاز کردم و بخشی از آثارم در این مدت در نمایشگاه مهمان چشمهایت عرضه شده است. وی مدت‌زمان برپایی این نمایشگاه را یک هفته از ۲۱ تا ۲۷ آبان دانست و بیان کرد: علاقه‌مندان به هنر نقاشی می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر از آثار این نمایشگاه در خانه عکاسان جوان در یوسف‌آباد، کوچه چهارم، پلاک ۳ دیدن کنند.

نمایشگاه آثار منصور وکیلی در گالری شیرین

نمایشگاه آثار منصور وکیلی با عنوان «زمزمه‌های آهنگین» تا سه شنبه دوم آذر در گالری شیرین برپاست. این نمایشگاه همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه دیوار در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی فرشید ملکی نیز که از جمعه ۱۴ آبان  افتتاح شد تا سه شنبه ۲ آذر در گالری طراحان آزاد برپاست. گالری طراحان آزاد به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ همه روزه به جزء روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه لوکرتیا در این خانه بوده است در گالری نگر

نمایشگاه آثار سارا پویان فرد با عنوان «لوکرتیا در این خانه بوده است» ۱۴ تا ۲۵ آبان در نگارخانه نگر برپاست. این نمایشگاه به نشانی تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول تا تاریخ بیست و پنجم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه انفرادی مروری بر آثار مهدی سحابی تا یکشنبه ۲۸ آذر در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر برپاست.

نمایشگاه آثار جواد عیلمحمدی اردکانی در آرتیبیشن

مجموعه آثار جواد علیمحدی اردکانی با عنوان «زمین» از ۲۱ آبان در گالری آرتیبیشن برگزار شد.در استیتمنت این نمایشگاه نوشته شده: «از خاک و خُرده سنگ تا کوه‌های سترگ و از مِهِ سیال تا آسمان ابراندود، نه در درخشان‌ترین ساعاتِ نورانی روز، بلکه در لحظاتی که جلوه‌ی "زمین" با کژتاب‌های نورِ غروب یا صبحگاهان و یا تیرگی شباهنگامی که هیأت و هیبتِ این عناصر حادثه‌ی «زمین-بودگی» را ممکن کرده، موجِد پویاییِ تکاملیِ نگاهِ به "زمین" در مجموعه‌ای است که جواد علیمحمدی اردکانی به همین نام فراهم آورده است. تأثیر سایه‌ها یا تجلیِ شگفت‌انگیز نور خورشید در پیکره‌ی ابرها و یا پرهیبِ حس‌انگیز تاریک و روشنِ شبانگاهی بر دامنه و قامت کوه‌ها انتخاب و بازآفریده شده‌اند تا دیالکتیکی از تلفیق ادارک دیداری مخاطب از عناصر سختِ زمین، درهم‌تنیده با عناصرِ نرم آن به وجود آورد».

نمایشگاه زمین از ۲۱ آبان تا ۳۰ آبان ماه برای نمایش عمومی برپاست و بازدید از این نمایشگاه هر روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر: 34620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =