دنیای مدرن، رسانه مدرن می‌خواهد

مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی با اشاره به حرکت سازمان تامین اجتماعی به سمت اطلاع رسانی نوین، گفت: بنظر می رسد امروزه تحولات زیادی به لحاظ شکل، فرم، رسانه و محتوا مورد نیاز است.

مهدی شکوری، مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی، در گفتگو با آتیه آنلاین، با تبریک یک سالگی فعالیت این پایگاه خبری، گفت: در دنیای امروز نه فقط شکل ها و فرم های اطلاع رسانی تغییر یافته است بلکه انواع رسانه ها نیز گستردگی شگفت آوری پیدا کرده اند، بنابراین اتکاء به رسانه های سنتی موجب نقصان و کاستی در اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: برخی از ابزارهای اطلاع رسانی سنتی نسبت به قالب های امروزی کارایی چندانی ندارند؛ بعنوان نمونه بنظر نمی رسد امروز مردم رغبتی به مطالعه بروشورها کاغذی داشته باشند و ترجیح می دهند برای کسب اطلاعات به پایگاه های اینترنتی و یا فضای مجازی مراجعه کنند و یا اطلاعات در رسانه های رایج برای آنها ارسال شود.

مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی با اشاره به حرکت سازمان تامین اجتماعی به سمت اطلاع رسانی نوین، گفت: بنظر می رسد امروزه تحولات زیادی به لحاظ شکل، فرم، رسانه و محتوا مورد نیاز است.

وی در خصوص تحولات مورد نیاز گفت: اولاً ضرورت دارد حضور سازمان در رسانه های مختلف حقیقی یا مجازی، بیشتر و پررنگ تر باشد، دوماً شکل ها و فرم ها بصورتی جذاب طراحی گردند تا آن زیبایی بصری که برای جذب نگاه مخاطب لازم است وجود داشته باشد و نهایتاً اینکه همزمان با تنوع در رسانه ها و تغییر در شکل و فرم پیام، تحول در متن و محتوا نیز ضروری است. در واقع تمام اجزا پیام باید با هم سازگار باشند.

شکوری ابراز امیدواری کرد روابط عمومی و حوزه فرهنگی سازمان با برنامه ها و طرحهای که در دستور کار قرار داده اند بتوانند ارتباط سازمان و مخاطبان را، که بخش عمده ای از جمعیت کشور را شامل می شود، بصورتی جامع، پویا و بر خط فراهم آورند.

کاهش چالشهای سازمان با خبرگزاری تخصصی تامین اجتماعی

مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی در خصوص ضرورت وجود یک خبرگزاری فعال و مورد وثوق و مطمئن برای سازمان تأمین اجتماعی و حوزه رفاه تأمین اجتماعی گفت: با توجه به نقش تأمین اجتماعی در زندگی مردم، بویژه در ابعاد معیشتی و امنیت اقتصادی و اجتماعی آینده خانواده، حساسیت جامعه به تغییرات و تحولات این حوزه بسیار زیاد و حیاتی است.

وی افزود: وجود یک خبرگزاری فعال و همه جانبه می تواند بسیاری از چالش های غیرضروری سازمان را کاهش دهد و با توجه به طیف گسترده مخاطبان، در صورت داشتن عملکرد مناسب، حتی این امکان وجود دارد که بعنوان یک برند در میان خبرگزاری های پیشرو کشور مطرح شود.

شکوری تاکید کرد: چنین خبرگزاری علاوه بر انعکاس اخبار و پیام های حوزه تأمین اجتماعی می بایست پل ارتباطی مستقیم و بی واسطه سازمان و مخاطبین نیز باشد.

وی افزود: وجود خبرگزاری خاص برای حوزه رفاه و تأمین اجتماعی پیشنهاد بسیار خوبی است ولی نهایتا عملکرد خبرگزاری تعیین کننده جایگاه و ضریب نفوذ آن میان مخاطبان خواهد بود.

آگاهی رسانی حق اساسی مردم است

مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در زندگی اجتماعی و اقتصادی جامعه، بویژه در مقیاس خانواده، دارای جایگاه و اهمیت بنیادین است که این نقش و اهمیت می بایست به زبانی ساده و شفاف برای جامعه تبیین شود تا ضمن جذب همراهی و همدلی عموم؛ تصمیمات مراجع سیاست گذار را با چشم انداز و آینده سازمان منطبق کند.

وی افزود: این امر خطیر در بعد کلان بر عهده روابط عمومی و حوزه فرهنگی سازمان است و بنظر می رسد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افراد جامعه و حتی برخی از مسئولان از کارکردهای تأمین اجتماعی، موجب انسجام بیشتر مخاطبان، سیاستگذاران و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد.

شکوری ادامه داد: دریافت اطلاعات مفید، کافی، درست و منطبق بر واقعیت در حوزه تأمین اجتماعی و همچنین دسترسی ساده و آسان به اطلاعات مورد نیاز این حوزه، از حقوق اساسی عموم افراد جامعه است که باید از آن برخوردار شوند.

کد خبر: 34574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جمیله سلمانیون IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      مطالب ارائه شده توسط ایشان کاملا جامع وتخصصی واز نیازهای اساسی در تامین اجتماعی سخن به میان آوردن. آرزوی توفیق داریم