در انتظار روزهای خوش تلویزیون

این روزها بسیاری از سریال‌های سیما در حال فیلم‌برداری و انجام مراحل مختلف تولید هستند  و به نظر می رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور، آنتن سیما از سریال‌های ویژه تا الف و ب پر خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در طی سال‌های اخیر تلویزیون بارها مخاطبان خود را از دست داده و گاهی آن‌ها را به دست آورده، در صورتی که می‌توانست با استفاده از  یتانسیل‌هایش هر روز تماشاگران بیشتری را با خود همراه کند اما رسانه ملی این فرصت را به راحتی به فضاهای دیگر واگذار کرد تا بتوانند مخاطبانی را هم که برای تلویزیون باقی مانده بودند به سمت دیگری جذب کرده و همراه کند. اما هم اکنون فصل جدید سریال‌های خاطره‌انگیز و پرمخاطب‌ تلویزیون در حال ساخت است که برخی از آن‌ها به زمان پخش‌شان نزدیک است و پیش‌بینی می‌شود بزودی کنداکتور تلویزیون با پخش سریال‌های جدید جانی تازه بگیرد.

در ادامه مرور کوتاهی روی هر یک از این سریال‌ها داریم:

«جشن سربرون »

«جشن سربرون» که داستانی تاریخی مربوط به دوران قبل از مشروطه دارد، مجموعه‌ای ۴۲ قسمتی به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است که به سفارش سیما فیلم تولید می‌شود. حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، سهیلا رضوی، کریم اکبری‌مبارکه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوک‌ میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. «حسن نجاریان» تهیه کننده سریال «جشن سربرون» در خصوص زمان پخش می گوید : زمان پخش سریال جشن سربرون به احتمال فراوان  زمستان سال ۱۴۰۰ است و تدوین این سریال نیز به طور همزمان در حال انجام است.

«خودخواسته»

سریال "خودخواسته" در حالی روزهای آخر فیلمبرداری‌اش را در جنوب تهران می‌گذراند که به تعبیرِ کارگردانش قرار است اواخر پاییز برای پخش آماده شود. این سریال ۳۰ یا ۳۱ قسمتی، به روایت تاریخی در ۲ برهه زمانی می‌پردازد. داستان از سال ۱۳۲۰ شروع می‌شود و ادامه آن به سال ۱۳۹۰ می‌رسد. در ابتدای این سریال جوانی روایتی از ۷۰ سال پیش را بیان می‌کند. این سریال داستان خاصی دارد که گروه نویسندگان حدود ۵ سال برای نگارش آن زمان گذاشتند. لیست بازیگران این سریال عبارتند از: ثریا قاسمی، علیرضا آرا، حسین پاکدل، باربد بابایی، سهیلا گلستانی، محمد صدیق‌مهر، محمد نادری، عزت‌الله مهرآوران، رضا کریمی، اسماعیل محرابی، علیرضا استادی، ایمان صفا، پیام احمدی‌نیا، محیا دهقانی، پادینا کیانی، آتش تقی‌پور، بهزاد رحیم‌خانی، سعیده عرب، صبا گرگین‌پور.

حضرت موسی (ع)

سریال حضرت موسی (ع) جزوه پروژه‌های الف و ویژه صداوسیماست که زیر نظر سیما فیلم بوده و قرار است به تهیه‌کنندگی احمد میرعلایی ساخته شود. چند سالی بود که پرونده ساخت سریال حضرت موسی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. ابهامی که با مرگ فرج الله سلحشور نویسنده وکارگردان این سریال آغاز شد، چراکه پس از مرگ او کارگردانی این پروژه به جمال شورجه سپرده شد که با بیماری او نیز ساخت سریال بار دیگر با وقفه مواجه شد. در نهایت در پی جلسه‌های متعددی که توسط صدا و سیما با ابراهیم حاتمی کیا صورت گرفت او مسئولیت کارگردانی این پروژه را برعهده گرفته است. گفته شده که این کارگردان در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد و قرار است سریال را در ۵۰ قسمت در لوکیشن‌های مختلف، با بازیگران پرشمار داخلی و احتمالا خارجی بسازد.

  شنیده می‌شود که در بهار ۱۴۰۱ این سریال عظیم جلوی دوربین خواهد رفت.

«بی‌نشان»

راما قویدل در تازه‌ترین فعالیت خود سریال ۳۰ قسمتی «بی‌نشان» را جلوی دوربین می‌برد. این سریال به نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه برای پخش از شبکه سه سیما ساخته می‌شود.

راما قویدل تاکنون کارگردانی سریال‌های مختلفی از جمله «عملیات ۱۲۵» در همکاری با بهروز افخمی، «شب می گذرد»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «یک لحظه دیرتر»، فصل دوم «دولت مخفی»، «روح الله»، «دیوار شیشه ای»، «خانواده دکتر ماهان» در همکاری با علی‌محمد قاسمی را برعهده داشته و «ایلدا» به عنوان آخرین سریال تلویزیونی وی سال ۱۳۹۹ در شبکه یک پخش شده است.

«نجلا ۲»

همچنین این روزها تصویربرداری سریال مناسبتی «نجلا ۲» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه کنندگی سعید سعدی در لوکیشنی واقع در جنوب تهران درجریان است و تا نیمه مهر ماه تولید در تهران ادامه پیدا می‌کند و پس از آن گروه برای ادامه کار عازم جنوب کشور و سپس کشور عراق خواهند شد. به گفته سعید سعدی، این سریال برای پخش در سال آینده از شبکه سوم سیما آماده خواهد شد.

فصل دوم «نجلا» که در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد، به بازگشت کاراکترهای قصه از کربلا و حوادثی که در این مسیر برایشان رقم می‌خورد می‌پردازد. هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، آزیتا حاجیان، حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک و... ازبازیگرانی هستند که در فصل جدید این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

«سلمان فارسی»

«سلمان فارسی» مهم ترین سریال تاریخی تلویزیون پس از «مختارنامه» است که به کارگردانی داود میرباقری زمستان ۹۸ کلید خورد و همچنان هم در حال تولید است؛ مجموعه ای که بخش اعظمی از ظرفیت هنر تصویر و نمایش کشور را به خود معطوف کرده و بازیگران شناخته شده ای در آن به ایفای نقش می پردازند.

داستان سریال سلمان فارسی از تولد تا ماجرای فتح ایران است. پیش بینی شده این سریال در ۴۰ قسمت ساخته شود البته شاید به واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند. نگارش سریال تمام شده است و علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش اصلی سریال سلمان فارسی است. محمدرضا هدایتی در این سریال نقش یک تاجر هندی را ایفا می کند. فرهاد اصلانی هم که همیشه پای ثابت کارهای میرباقری است، در این اثر نقش یک تاجر را ایفا می کند. علی دهکردی هم از جمله دیگر بازیگران این سریال است. آخرین بازی زنده یاد چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکوست نیز در این سریال رقم خورد.

کد خبر: 34286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =