ارائه خدمات تامین اجتماعی به شیوه الکترونیکی

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح دوشنبه‌های دیجیتالی در زمینه‌ ارائه‌ خدمات غیرحضوری، اظهار کرد: از ۱۹ آبان ماه سال جاری، اجرای طرح ۳۰۷۰ آغاز شده است، در راستای این طرح ۳۰ خدمت غیرحضوری عملیاتی می‌شود تا ۷۰ میلیون بار مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش یابد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، جعفر سمساری با حضور در دفتر ایسنای آذربایجان شرقی در گفت ‌و گو با خبرنگار این خبرگزاری، اظهار کرد: عملیاتی کردن ۳۰ خدمت غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی تا بهمن ماه سال جاری ادامه دارد و در این طرح مخاطبین سازمان، خدمات را به طور غیرحضوری دریافت می‌کنند.

وی در خصوص اولین طرح غیرحضوری که پرداخت کمک هزینه‌ی ازدواج است، گفت: کمک هزینه‌ ازدواج برای بیمه شدگان اجباری که برای بار اول ازدواج کرده اند و در تاریخ عقد بیمه پرداز بوده و طی پنج سال قبل از آن حداقل۷۲۰ روز سابقه‌ی حق بیمه داشته باشند، پرداخت می شود که با ثبت نام بیمه شده در سامانه متمرکز خدمات غیر حضوری و تکمیل اطلاعات هویتی و بانکی برخورداری از این خدمات کاملا بصورت غیر حضوری بوده و نیاز به مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارایه مدارک منتفی خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اشاره به رونمایی طرح پرداخت غیر حضوری کمک هزینه ازدواج برای افراد بیمه شده از آبان ماه سال جاری، افزود: مبلغ کمک هزینه‌ ازدواج برحسب آخرین حقوق و مزایای فرد بیمه شده پرداخت می شود.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغ احکام، مکاتبات اداری و مفاصا حساب کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی، گفت: کارفرمایان بایستی اطلاعات فرم توافق نامه را به صورت غیرحضوری تکمیل و به سازمان ارسال کنند.

سمساری افزود: در حال حاضر تمامی ابلاغیه ها و مکاتبات اداری به صورت غیرحضوری در سامانه متمرکز خدمات غیر حضوری سازمان به نشانی eservices.tamin.ir قابل دسترس است و کارفرمایان می‌توانند با تکمیل اطلاعات در این سامانه مکاتبات و درخواست های خود را پیگیری کنند.

کد خبر: 3427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =