مرکز نظارت بر آتش‌بس قره‌باغ در شهر «آغ‌دام» تاسیس می‌شود

رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت که مرکز مشترک روسیه-ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس در منطقه «قره‌باغ» در شهر «آغ‌دام» تاسیس می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تاس، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان شامگاه گذشته (شنبه) گفت که مرکز مشترک روسیه-ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس در منطقه «قره‌باغ» در شهر «آغ‌دام» تاسیس می‌شود.

علی‌اف در دیدار با نمایندگان فرانسه و آمریکا از گروه مینسک، توضیح داد: «ما اکنون در مرحله احداث مرکز نظارت [بر آتش‌بس] در منطقه آغ‌دام آذربایجان هستیم.»

وی همچنین اظهار داشت: «این مرکز ترکی-روسی نظارتی، رژیم آتش‌بس [در قره‌باغ] را پایش می‌کند. به‌نظرم این یک نشانه بسیار خوب از همکاری منطقه‌ای است. همچنین نشانه خوبی از همکاری بین روسیه و ترکیه است. این امر هم‌اکنون یک واقعیت است.»

در این نشست «میخائیل بوکارنیکوف» سفیر روسیه در جمهوری آذربایجان و «آندره کاسپرژیک» نماینده رئیس گروه مینسک نیز حضور داشتند.

پیش از این، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفته بود  اقدامات لازم برای تاسیس مرکز نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ به صورت مشترک بین آنکارا و دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان در حال انجام شدن است.

این در حالی است که پیشتر، منابع نظامی ایروان و مسکو از نقض آتش‌بس در قره‌باغ توسط باکو خبر دادند.

کد خبر: 3399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =