ثبت خودرو ایرانی به نام مادر؛ هدیه تولد دومین فرزند

‏طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان از سوی مجلس، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشده و به قانون تبدیل شد.

حسین جلالی؛ عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با طرح جوانی جمعیت با بیان اینکه این طرح که ۷۴ ماده دارد، لازم است ولی کافی نیست افزود: در کنار این طرح باید سیاست های دیگری را هم اجرا کنیم زیرا تصویب این طرح یک عامل از عوامل موثر در افزایش و جوانی جمعیت است.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که با آوردن فرزند دوم یک خودروی ایرانی به قیمت کارخانه بدون نوبت به اسم مادر ثبت میشود و با آوردن فرزند سوم یک قطعه زمین با به مساحت ۲۰۰ متر و۱۵۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۸ ساله و ۲ سال تنفس و معاف از مالیات و عوارض به پدر و مادر تعلق میگیرد حتی اگر قبلا از تسهیلات مسکن استفاده کرده باشند.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کلانشهرها متراژ زمین ۱۵۰ متر و شهرهای کوچکتر ۲۰۰ متر است البته یکی از شروط این است که خانواده حداقل ۵ سال در آن شهر اقامت داشته باشند.

جلالی با بیان اینکه فرزند اول؛ یک میلیون تومان سهام به نامش ثبت میشود افزود: هر فرزند برای مادران خانه دار یک سال سنوات حساب میشود. از زمان بارداری نیز مادران مشمول خدمات بیمه ای قرار میگیرد و پک سلامت و تغذیه نیز خواهند داشت.

وی عنوان کرد: اگر پسران کمتر از ۲۵ سال و دختران کمتر از ۲۳ سال ازدواج کنند وام ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. بالاتر از این سنین ۶۰میلیون تومان از آن مبلغ کسر میشود البته این اعداد و ارقام متناسب با تورم سالانه بیشتر خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر: 33787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =