فناوری‌های نوین راهکاری برای غلبه بر چالش‌های زیست‌محیطی و آلودگی هوا

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بسیاری از شهرهای دنیا با استفاده از فناوری‌های نوین بر مسائل محیطی زیستی و آلودگی هوا قائق آمدند، گفت: از این رو ما باید بر روی چهار بخش اصلی فناوری GNSS متمرکز شویم.

به گزارش آتیه آنلاین، ایسنا نوشت: دکتر عباس زارعی هنزکی امروز در نشست تخصصی چالش‌ها و راهبردهای حوزه  GNSS و رونمایی از محصولات دانش بنیان حوزه ژئوماتیک که به صورت آنلاین در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت فناوری ژئوماتیک افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم امروز دنیا ما را به دلیل تولید کربن محکوم خواهد کرد.

وی با بیان این که ایران جزو ۸ تا ۱۰ کشور فولادساز و استخراج کننده فلزات در دنیا قرار دارد، اظهار کرد: فولادسازی و استخراج فولاد منجر به تولید کربن شده و تغییر اقلیم به همرا دارد، ولی با داشتن دیتا و دانش و با استفاده از فناوری GNSS می‌توانیم در این زمینه پاسخگو باشیم و از خودمان دفاع کنیم.

زارعی با تاکید بر ضرورت تجهیز کشور به فناوری‌های نوین، یادآور شد: آنچه که امروزه دنیا را از آلودگی، مسایل آب و هوایی و مسایل محیط زیستی نجات می‌دهد، دسترسی به فناوری‌هایی چون "خودروی الکتریکی"، "اسکوتر برقی" و "میکرو موبیلیتی" است و شاهدیم که این تجهیزات در اکثر شهرهای هوشمند دنیا کاربردی شده است.

رییس پارک فناوری تهران یادآور شد: در این راستا لازم است بر روی چهار بخش اصلی GNSS که شامل "سامانه موقعیت یابی"، "نرم افزار و ارزش افزوده"، "سخت افزار "و "زیرساخت و سیستم‌های مکمل" می‌شود، متمرکز شویم و در این حوزه‌ها، خوشه‌های فناور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن باید به سمت ساخت میکرو و نانو ماهواره‌ها حرکت کنیم، چون این نوع ماهواره‌ها کمک زیادی به رشد کشور خواهند کرد.

زارعی با اشاره به اقدامات این پارک در توسعه فناوری‌های مورد نیاز کشور، گفت: در پارک فناوری تهران زنجیره ارزشی ایده ناشی از وجود یک مساله که منجر به تولید محصول قابل به عرضه بازار می‌شود، ایجاد شده است که این مسیر منجر به تجاری سازی و ثروت آفرینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مسیر در این پارک ایجاد شده است، یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری در زمینه ثروت آفرینی نقش مهمی دارند، ولی نیاز است که همگان بیندیشیم که چگونه پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

کد خبر: 33706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =