سوئیس دارایی‌های مالی رئیس جمهور بلاروس را مسدود کرد

دولت سوئیس دارایی‌های مالی رئیس‌جمهور بلاروس را به اتهام استفاده از خشونت علیه معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور مسدود کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، در ادامه تنش‌های بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس و هجمه کشورهای اروپایی علیه نتیجه این انتخابات، دولت سوئیس دارایی‌های مالی «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس را مسدود کرد.

دولت سوئیس گفته لوکاشنکو و پسرش «ویکتور» در میان ۱۵ شهروند بلاروسی هستند که اجازه ورود به این کشور و عبور از آن را ندارند.

دولت سوئیس مدعی شده که این اشخاص علیه معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس به خشونت متوسل شده و به دلخواه، این معترضان را دستگیر کرده‌اند.

سوئیس همچنین مدعی شد که نگران تنش‌های بعد از انتخابات در این کشور و خواستار برگزاری مذاکره میان دولت بلاروس و جامعه مدنی این کشور است.

انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس روز نهم ماه اوت برگزار شد و طبق اعلام کمیسیون انتخابات این کشور، لوکاشنگو با بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز شد.

کشورهای اروپایی به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و اعلام پیروزی لوکاشنکو، نتیجه انتخابات را نپذیرفته و از مخالفان لوکاشنکو از قبیل «سوتلانا تیخانوفسکایا» حمایت کرده‌اند.

کد خبر: 3369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =