انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان در دستور کار مجلس

انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان از میان افراد معرفی شده از سوی رییس قوه قضاییه در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست «محمدباقرقالیباف»   آغاز شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، لایحه مقاوله نامه بازرسی کار،   لایحه تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی،   لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولتهای ساحلی خزر و  طرح مدیریت تعارض منافع در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذارشده در اجرای اصل (۴۴) قانون اساسی هم امروز بررسی می‌شود.

همچنین گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد عملکرد رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی (سمت) و انتخاب یک نفر عضو حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی رییس قوه قضاییه نیز در دستور کار امروز قرار دارد.

غلامرضا ملابیگی و سید محمد هادی راجی از سوی رییس قوه قضاییه به عنوان نامزدهای حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی شده اند. از میان این دو، یک نفر به انتخاب مجلس به عضویت شورای نگهبان درخواهد آمد.

کد خبر: 33609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =