احتمال وقع سیل با بارندگی‌های سراسری در کشور

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با پیش‌بینی وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در نوار شمالی و برخی از مناطق مرکزی، غرب و همچنین در جنوب کشور اعلام کرد که در برخی از استان‌های تحت تأثیر بارش می‌تواند با سیلاب همراه باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، متوسط و بیشینه بارش برای حوضه‌های ۶ گانه آبریز اصلی کشور در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۲۴.۸ میلیمتر و بیشینه آن ۱۰۳.۱ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی شده است.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۲۱.۳ و بیشینه ۵۴.۴ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود. همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۷.۱ و بیشینه ۷۰.۱ میلیمتر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۵.۵ و بیشینه ۱۸.۹ میلیمتر بارندگی خواهد بود و در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۰.۴  و بیشینه ۱۰.۲ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

همچنین برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۱.۸ و با بیشینه ۵۷.۶ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

این متوسط و بیشینه در هفته دوم منتهی به ۲۱ آبان ماه در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۵.۱ میلیمتر و بیشینه آن ۵۰.۱ بارندگی پیش‌بینی شده است.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۰.۳ و بیشینه ۴.۳ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۲.۹ و بیشینه ۳۲ میلیمتر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۱.۳ و بیشینه۸.۳ میلیمتر بارندگی خواهد بود. همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۰.۱ و بیشینه ۳.۸ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۰.۸ و با بیشینه ۱۳.۸ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

کد خبر: 33465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =