۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 33261

تغییرات، نویدبخش آینده بهتر شستا

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور
تغییرات، نویدبخش آینده بهتر شستا

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) را باید یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور قلمداد کرد. شرکتی بزرگ که (به دلایل عمدتاً مدیریتی) در این اواخر اثرگذاری همیشگی خود را از دست داده بود؛ این در حالی است که باید بر اساس منافع افراد تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، خروجی قابل توجهی در حوزه شستا داشته باشیم.

آتیه آنلاین، با توجه به اینکه شستا یکی از بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است، طبیعی است انتظار از این پایگاه اقتصادی، باید مطابق با سرمایه‌ها و ظرفیت‌های آن مورد توجه قرار گیرد. باید توجه داشت که اقدامات شستا زمانی موفق ارزیابی خواهد شد که با تولید ثروت و تمرکز بر سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی در راستای تأمین منافع شرکای اجتماعی این سازمان گام برداشته و شرایطی را موجب شود که بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و جامعه کارگری با اتکا به عملکرد مثبت این مجموعه اقتصادی، خدمات مناسب‌تری را دریافت کنند.

در این مسیر اگر حتی مشکلات سازمان تأمین‌اجتماعی را در نظر داشته باشیم، عملکرد مطابق با استاندارهای مدیریتی و در راستای منافع کلان بیمه‌شدگان است که می‌تواند بخش قابل توجهی از مسائل را مرتفع کرده و بستر بهتری برای ارائه خدمات مهیا سازد. برای تحقق این مهم باید منابع شستا در خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی باشد و با عملکرد مثبت مدیریتی، راهبرد بهتری برای این مجموعه تعریف کرد.

طبیعتاً نیروهای متخصصی بیرون از بدنه سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که با تجربیات و تخصص و همچنین نسخه‌های عملی، می‌توانند راهکارهای مناسبی در مسیر ارتقاء شستا ارائه دهند، اما فردی که به عنوان مدیرعامل در رأس شستا به عنوان یک مجموعه بزرگ اقتصادی متعلق به بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد، ابتدا باید شناخت کافی نسبت به سازمان تأمین‌اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری آن داشته باشد و با شناخت سرمایه‌گذاران این مجموعه به خواست آنها واقف باشد.

افرادی مانند «علی رستمی» به عنوان مدیرعامل جدید شستا که از نیروهای متخصص و دارای شناخت از بدنه سازمان تأمین‌اجتماعی است و تسلط کافی بر مسائل بیمه‌شدگان، کارگران و کارفرمایان دارند، می‌توانند با ارائه ایده‌های متناسب با شرایط تأمین‌اجتماعی و مبتنی بر توانایی‌های شستا، خروجی عملکردی مناسبی داشته باشند و در مجموع می‌توان گفت که حضور فردی که بر مسائل مرتبط با نیمی ‌از جمعیت کشور در قالب بیمه‌شدگان و افراد تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی احاطه دارد، اثربخشی بلندمدتی را در مسیر تحقق اهداف کلان سازمانی بدنبال خواهد داشت.

شاید یکی از دغدغه‌های قانونگذاران و مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی در گذشته این بوده که برای حفظ منافع مرتبط با بیمه‌شدگان و تأمین منابع سازمان تأمین‌اجتماعی در درازمدت، وجود یک مجموعه اقتصادی ضروری باشد و این تفکر به منظور حمایت و حفاظت از سرمایه‌های تأمین‌اجتماعی شکل گرفته است و امیدواریم که با تغییرات حال حاضر، روند مثبتی را در راستای عملکرد این مجموعه اقتصادی متعلق به بیمه‌شدگان و مطابق با سیاست‌های کلان داشته باشیم.

کد خبر: 33261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =