دختران فوتبال ایران به حق‌شان رسیدند

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران درباره صعود دختران فوتبال به جام ملت‌های آسیا گفت: این تیم و این نفرات به حق‌شان رسیدند.

به گزارش آتیه آنلاین، صبح امروز در ساختمان وزارت ورزش و جوانان مراسمی با عنوان بزرگداشت روز مربی برگزار شد. این مراسم در شرایطی برگزار شد که محوریت آن پیرامون تیم ملی فوتبال زنان بود. تیمی که در مدت اخیر توانست بدرخشد و برای نخستین بار در تاریخ فوتبال زنان به مسابقات جام ملت‌های آسیا در هند صعود کند. در همین ارتباط و در حاشیه این مراسم، مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: این برای من و اعضای تیم ملی فوتبال زنان افتخار بزرگی است که در روزی مانند روز مربی از تیم ملی فوتبال زنان و کادر فنی آن تقدیر به عمل آمده است. 

وی ادامه داد: دختران فوتبال ایران مدت‌ها در وضعیت خوبی نبودند اردوهای منظم و منسجمی نداشتند، اعزام‌های بین المللی در برنامه‌شان نبود. اما با تغییرات مدیریتی در فدراسیون فوتبال همه چیز شکل دیگری به خود گرفت. اردوها تشکیل شد، بازی‌های دوستانه در دستور کار تیم ملی قرار گرفته شد و دختران فوتبال ایران توانستند کم کم شخصیت تیم ملی به خود بگیرند و سپس در مسابقات ازبکستان به سهمیه مسابقات جام ملت‌های آسیا برسند.

ایراندوست خاطر نشان کرد: حضور در جام ملت‌های آسیا اتفاق بسیار بزرگ و مهمی برای فوتبال زنان ایران است اما این انتهای مسیر ما نیست. تلاش ما این خواهد بود که بهترین عملکرد ممکن را در مسابقات داشته باشیم و تلاشمان در مرحله بعدی این است که به جام جهانی صعود کنیم. ما پتانسیل بالایی داریم و باید این پتانسیل را در مسیر درست به کار ببریم تا دختران فوتبال ایران در جهان به جایگاهی که لایق آن هستند دست پیدا کنند. 

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان افزود: آنچه باید به آن اشاره کنم این است که مجموعه فدراسیون فوتبال به ویژه نایب رییس زنان این فدراسیون، هر چه در توان داشت برای فوتبال زنان گذاشت و باید از آن‌ها تشکر کرد که نگاه ویژه‌ای به بخش زنان فوتبال داشتند. امیدوارم روسای فدراسیون‌های ورزشی دیگر نیز توجه ویژه به این بخش داشته باشند تا زنان ورزشکار بتوانند در شرایط و امکانات برابر با همتایان مرد خود به طور حرفه‌ای ورزش کنند و راهی مسابقات برون مرزی شوند. 

ایراندوست در خصوص قرعه تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا، تصریح کرد: ما توانستیم با تیم هند که به دلیل میزبانی یکی از سرگروه‌ها به شمار می‌رفت، هم گروه شویم و این شانس بزرگی برای ما است زیرا سطح فنی تیم هند نسبت به ژاپن و استرالیا بسیار پایین‌تر است و این می‌تواند شانس تیم ملی ایران برای صعود را بیشتر کند. از طرفی تیم‌های چین و چین تایپه نیز در گروه ما هستند که سبک و سیاق خود را دارند و باید در مدت باقی مانده تا اعزام به مسابقات، این تیم‌ها را به خوبی بشناسیم و با شناخت و آمادگی راهی رویارویی با حریفان آسیایی خود شویم.

کد خبر: 33044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =