پیشنهادهای هنری برای گالری‌گردی پاییزی

روز گذشته چندین نمایشگاه هنری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد تا هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی آثار هنری خود را در معرض دید قرار دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، این روزها با توجه به کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا گالری ها با رعایت پروتکل‌ها تلاش می‌کنند با برپایی نمایشگاه‌های حضوری و مجازی به حیات خود ادامه دهند. از روز گذشته نیز نگارخانه‌های تهران با نمایش آثار هنرهای تجسمی در رسانه‌هایی همچون عکس، حجم، خوشنویسی و نقاشی میزبان علاقه‌مندان هستند.

در این گزارش مروری داریم به برخی از نمایشگاه‌هایی که در این روزهای پاییزی در حال برگزاری هستند.

«خیال گسیخته» بر دیوار گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی‌های صادق خلیفه که شامل نقاشی‌هایی ست که او طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ خلق کرده است با عنوان «خیال گسیخته» جمعه هفتم آبان در گالری ساربان افتتاح شد. در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «آنچه بر ما رفته و می‌رود، همواره پنهان است و اغلب جای دیگری سر بر می‌کشد که هیچ انتظارش را نداریم و گویی همواره در تعلیق میان امر پنهان و چهره نا به جا آشکار آن به سر می‌بریم.»

نقاشی‌های خلیفه در این نمایشگاه شامل ۱۲ اثر با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک روی بوم و ۹ اثر با تکنیک مداد رنگی و گواش روی مقوا است. نمایشگاه نقاشی خیال گسیخته روز جمعه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۰ در گالری ساربان به‌ نشانی خیابان هویزه‌ غربی، نبش خیابان شهید یوسفی، شماره‌ی ۱۳۰ افتتاح شده و تا ۲۴ آبان‌ ادامه خواهد داشت.

مدیحه‌سرایی حسین طادی در گالری والی

«مدیحه» عنوان نمایشگاه طراحی‌های حسین طادی است که از هفتم  آبان در گالری والی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. حسین طادی درباره این نمایشگاه گفت: مدیحه عنوان پنجمین نمایشگاه طراحی انفرادی من است و چون درونمایه بیشتر آثار این مجموعه به مرگ اشاره دارد، این عنوان را برای این نمایشگاه انتخاب کرده‌ام. در بیشتر فرهنگ‌ها زمانی که فردی می‌میرد و سفرش به دیگر سو آغاز می‌شود، نزدیکان او گرد کالبد بی‌جان او و مزارش می‌نشینند و مدیحه می‌خوانند.

نمایشگاه «مدیحه» تا ۱۸ آبان ماه در گالری والی میزبان علاقمندان خواهد بود. گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

«رویای دیرین» در گالری هفت ثمر

نمایشگاه طراحی‌های رضا میرشفیعی با عنوان «رویای دیرین» ۷ آبان در گالری هفت ثمر برگزار شده است.

این آثار با نگاهی اعتراضی به روزمرگی‌های جامعه‌ معاصر، شکل گرفته. در این نمایشگاه ۲۰ اثر طراحی با فیگورهایی به نمایش درآمده‌اند که صورت‌ها به نشانه‌ اعتراض به روزمرگی‌های دست و پاگیر جامعه، پنهان شده و در تلفیق با اشیای پیرامون، غوطه‌ور شدن در دنیای خالص و بی غل و غش خود را نشان می‌دهند.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: رویای دیرین نام مجموعه ایست که نشانگر اندیشه‌ جستجوی انسان از خویشتن خویش است، به دور از هیاهوی جامعه‌ای که او را دچار روزمرگی کرده و نیرویی او را به سمت خلاف حرکت‌های جبری و کلیشه‌ای که مانند زنجیری به پایش بسته شده می‌کشاند و به دنبال شکستن ساختارهای تحمیلی پذیرفته شده‌ای است که جامعه آن‌ها را بدون چون و چرا پذیرفته و به دنبال تغییرش نیست و فضای خیال، او را به فکر چاره‌جویی و برون‌رفت از این استمرار ملال‌آور می‌کشاند و حسی تازه در فضایی رویایی و بی غل و غش برایش خوشایند است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند جمعه ۷ آبان تا ۱۲ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری هفت ثمر به آدرس تهران، خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، پلاک ۸ مراجعه کنند.

نمایش آثار هنری معاصر در نمایشگاه «کلکسیونر ۹»

روز گذشته نیز گالری آرتیبیشن در نمایشگاه «کلکسیونر ۹» مجموعه‌ای از آثار مشهور هنرمندان سرشناس هنر معاصر را برای نمایش و فروش ارائه  کرده است ...

در این مجموعه آثار مشهوری از هنرمندان بزرگ از جمله، محمد فاسونکی، رضا لواسانی، علیرضا آستانه، سمیرا علیخانزاده، قدرت‌الله عاقلی، فریدون آو، لادن بروجردی، ارسیا مقدم، راشین قربی، لیلا ویسمه، احمدامین‌نظر، اردشیر محصص، محمدعلی بنی‌اسدی، کیومرث هارپا، ‌ایمان صفایی، فرهاد گاوزن، کتایون مقدم، مهدی فرهادیان، سپیده نوری، معصومه مظفری، علی شایسته، شیده تامی، نسترن صفایی و حسین چراغچی به نمایش در می‌آید. آثار این مجموعه از هنرمندانی انتخاب شده که آثارشان در مجموعه‌های معتبر نگه‌داری می‌شوند و از این‌رو علاوه بر ارزش هنری برای سرمایه‌گذاری واجد اهمیت هستند.

نمایش عکس‌های ۵۰ ساله محمد احصایی از موزه‌های جهان

نمایشگاه عکس‌های ۵۰ ساله سید محمد احصایی خوشنویس و نقاش مطرح از موزه های دنیا جمعه هفتم آبان در گالری گلستان افتتاح شد.

نمایشگاه عکس‌های سید محمد احصایی، نخستین نمایشگاهی است که گالری گلستان پس از پاندمی کرونا به صورت حضوری برگزار می‌کند و بار دیگر این گالری قدیمی تهران درهای خود را روی مشتاقان هنر می‌گشاید. گالری گلستان تا دوازدهم آبان در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ عکس‌های گنج بازیافته را به تماشا خواهد داشت.

نمایشگاه از ۷ تا ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت و بازدید از این نمایشگاه هر روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند برای تماشای آثار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده به همت، گل‌نبی (غرب)، میدان احمدی‌روشن (کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، شماره شش، گالری آرتیبیشن مراجعه نمایند.

کد خبر: 32949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =