وضعیت بازار کتاب با ملی شدن صنعت نشر بهبود پیدا می‌کند

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وضعیت بازار کتاب در کشور با ملی شدن صنعت نشر نسبت به حال حاضر بهبود پیدا می‌کند و مطلوب تر می شود.

به گزارش آتیه آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر یک روزه خود به کردستان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای کاهش و متعادل کردن قیمت کتاب هم برنامه هایی داریم که مهمترین آن ملی شدن صنعت نشر است که با تحقق آن وضعیت بازار چاپ و نشر نسبت به حال حاضر مطلوب تر خواهد شد. 

وی در خصوص برنامه این وزارتخانه در حوزه چاپ و نشر کتاب اضافه کرد : مهمتر از موارد مربوط به قیمت و خرید کتاب، کتابخوانی است که باید همه مروج این فرهنگ والا باشیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تجهیز کتابخانه ها عامل مهمی در راستای ترویج کتابخوانی است و با اجرای این مهم افرادی که توانایی لازم برای خرید کتاب ندارند می توانند از این امکانات بهره مند شوند. 

اسماعیلی در ارتباط با برنامه های این وزارتخانه از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت: طرح حمایتی از هنرمندان و خبرنگاران را تهیه کردیم و قرار است تسهیلات ویژه ای به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اعطا شود که بزودی جزئیات آن توسط مدیر صندوق اعتباری هنر اعلام می شود. 

کد خبر: 32903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =