مهمترین اقدامات تامین اجتماعی گیلان در شرایط  تشریح شد

مهمترین اقدامات تامین اجتماعی گیلان در شرایط حاکم، ناشی از شیوع ویروس کرونا تشریح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام اینکه تشکیل ستاد زندگی با کرونا و اتخاذ تمهیدات ویژه برای تسهیل در امر خدمت رسانی به جامعه هدف از اولین راهکارهای سازمانی در اسفندماه سال ۹۸ بوده است، مهمترین فعالیتها و اقدامات انجام شده برای امکان تداوم امور را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی با حداکثر ظرفیت و توان و حضور همکاران در چارچوب محدودیتهای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در طول ماههای سپری شده از شیوع کرونا خدمت رسانی داشته اند، روانسازی فرایندها برای مخاطبان را ارزشمندترین و اصلی ترین محور تدابیر اتخاذی برای امکان تسهیل در کار مراجعان برشمرد.

حسین نژاد افزود : امهال پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان در مشاغل آسب دیده، پرداخت مقرری بیمه بیکاری به مشمولان، ارائه غرامت ایام بیماری و احتساب آن بعنوان سابقه بیمه ای، حذف تشریفات مربوط به تایید پزشک معتمد و ...، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن، برقراری مستمری بازماندگان، عدم قطعیت مطالبات ناشی از توقف فعالیت جلسات هیات تشحیص مطالبات و رسیدگی به اعتراضهای کارفرمایی، تمدید اعتبار دفترچه های درمانی در سه ماه نخست و پس از آن حذف اعتبار و عدم نیاز به مراجعه در این خصوص با جایگزینی استحقاق سنجی بصورت سیستمی، حذف فرایندهای لزوم تایید شورای پزشکی، پرداخت علی الحساب غرامت ایام بیماری، افزایش مهلت مربوط به فرایند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه های ماههای بهمن ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ لغایت مردادماه، حمایت و مساعدت به واحدهای تولیدی با تقسیط بدهی ها، توقف اخذ اثرانگشت در کلیه قراردادها و فرم های حوزه بیمه ای، تسهیل شرایط معافیت از معاینات پزشکی اولیه، تمدید مهلت صدور درخواست بازرسی دفاتر، لغو فرایند معاینات بدو بیمه پردازی، امکان صدور فیش حق بیمه برای کارگران ساختمانی و رانندگانی که اعتبار کارتهای صادره از مراجع مرتبط با مشاغل آنان به اتمام رسیده بود، صدور مجوز تمدید دفترچه های فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال با توجه به تاخیر در شروع فصل دانشگاهها، تمدید تاریخ خروج از کفالت و از همه مهمتر اجرای متناسب سازی مستمری ها و طرح ۳۰۷۰ بمنظور توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعات در راستای ایجاد رضایتمندی، بخشی از این اقدامات بوده است.

کد خبر: 3287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =