۱۰فیلم جدید در صف اکران پاییزی

با تصمیم شورای صنفی اکران، ۱۰فیلم تا پایان فصل پاییز روانه پرده سینماها می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، اگرچه انتظار می‌رفت سال ۱۴۰۰شرایط بهتری برای سینما فراهم شود، اما با توجه به شدت شیوع کرونا، اوضاع گیشه و استقبال از سینماها رضایت بخش نبود و نیست. در طول این زمان، حدود ده سینما، درخواست تغییر کاربری خود را ثبت کردند از طرفی فروش فیلم‌ها نه برای سینماداران و نه صاحبان آثار رضایت‌بخش نبود، به گونه ای که در تابستان سینماداران تهدید به تعطیلی سینماها در صورت استمرار وضعیت فعلی کردند. در همین راستا محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران با حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی جلسه‌ای ترتیب داد که بر مبنای آن قرار شد فیلم کمدی دینامیت با تضمین ۲.۵ میلیارد تومانی از سوی سازمان سینمایی روانه پرده شود تا روحی تازه در گیشه سینما دمیده شود. عوامل فیلم کمدی دینامیت نیز  از دهم تیرماه تصمیم به اکران این فیلم گرفتند و حالا  که پنج ماه از اکران آن می گذرد تاکنون به فروش قابل توجه ۱۷میلیاردی رسیده است که رکوردی دست نیافتنی برای اکران روزهای کرونایی به شمار می‌آید. با این حال پس از تعطیلی مرداد ماه سالن های سینما، برخی از فیلم‌های سینمایی با کاهش فروش مواجه شدند و سینما دوباره با بحران فروش و کاهش مخاطب در شرایط کرونایی مواجه شد. در همین راستا  از طرف پخش کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» و سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام شد، مجوز اکران اثر جدید محمدحسین مهدویان «درخت گردو» صادر و این فیلم سینمایی وارد چرخه اکران سینماها شد. اگرچه فروش «درخت گردو» که داستان بمباران شیمیایی سردشت را به تصویر می‌کشد  در روزهای اول اکرانش امیدوارکننده بود اما رفته رفته میزان فروش و استقبال از این فیلم نیز کاهش پیدا کرد.

می توان گفت پاندمی کرونا، عادت سینما رفتن را از سر بسیاری از ایرانی‌ها انداخته اما این روزها که روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته می‌توان دوباره به بازگشت روزهای خوش سینما امیدوار بود. از طرفی فیلم‌هایی که‌طی ۲سال گذشته در ترافیک اکران بودند در این روزهای پایانی مهرماه در صف اکران برای دومین‌ماه پاییز قرار دارند. فیلم‌هایی که هرکدام از آنها، باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند، می‌توانند در زمان اکران موفق عمل کنند و کمک بزرگی به این سینمای نیمه جان کنند. به تازگی نیز فیلم «پوست» برادران ارک وارد چرخه اکران شده. فیلمی پر کشش، با قصه‌ای جذاب، فضایی وهم‌آلود و دیدنی که در اولین حضورش در جشنواره فجر توانست نظر هیئت داوران را هم به خود جلب کند . اصغر فرهادی نیز چندی پیش درخواست پروانه نمایش برای اکران فیلم «قهرمان» را به سازمان سینمایی ارائه کرده بود که هفته گذشته خانه فیلم خبر داد این ساخته اصغر فرهادی از پنجم آبان در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد که می‌تواند شانس بزرگ گیشه اکران پاییزی باشد. چراکه تخمین‌ها نشان می‌دهد فیلم «قهرمان» ممکن است به تنهایی فروشی بیش از ۱۰میلیارد تومان داشته باشد.

اکران ۱۰ فیلم سینمایی از ۱۲آبان‌ماه

روز گذشته نیز مرتضی شایسته -دبیر شورای صنفی نمایش - درباره مصوبات جلسه روز دوشنبه، سوم آبان‌ماه این شورا که در محل اتحادیه تهیه‌کنندگان تشکیل شد گفت: قرار بر این شده است که ۱۰ فیلم سینمایی از ۱۲ آبان‌ماه تا ابتدای دی ماه به نوبت روی پرده روند. او درباره فیلم «گشت ۳» ساخته سعید سهیلی که پیش‌تر قرار بود از پنجم آبان همراه با فیلم «قهرمان» اکران شود و در روزهای اخیر خبرهایی درباره منع اکران آن منتشر شده بود، اطلاعاتی نداده است. پیگیری‌های ما با این تاکید همراه بوده که تصمیم‌گیری درباره اکران فیلم «گشت ۳» برعهده سازمان سینمایی است. به گفته شایسته فیلم‌هایی که قرار است پس از «قهرمان» روی پرده سینماها روند عبارتند از: «تومان» ساخته مرتضی فرشباف از ۱۲ آبان، «آپاچی» آرش معیریان از ۲۶ آبان، «شهر گربه‌ها» سید جواد هاشمی از سوم آذر، «آتابای» نیکی کریمی از سوم آذر، «ملاقات با جادوگر» جمشید بهرامیان از ۱۰ آذر، «جوجه تیغی» مستانه مهاجر از ۱۰ آذر، «بندر بند» منیژه حکمت از ۱۲ آذر، «بی همه چیز» محسن قرایی از ۱۷ آذر، «تی‌تی» آیدا پناهنده از ۲۴ آذر، و «عروسی مردم» مجید توکلی از اول دی ماه. بنا بر این اعلام مشخص است که بسیاری از فیلم‌های مانده از دوره‌های اخیر جشنواره فیلم فجر به زودی راهی اکران می‌شودند تا بیش از این در صف طولانی اکران باقی نمانند.

آخرین فروش فیلم‌ها به روایت آمار

در سامانه مدیریت فروش و اکران فروش سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۲۶ میلیارد تومان با حضور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تماشاگر ثبت شده است و فیلم «دینامیت» با فروش بیش از ۱۷ میلیارد تومان پرفروش‌ترین فیلم سال تاکنون است و فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. فیلم «پوست» ساخته برادران ارک هم تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشته و بسیاری از سینمادارها امیدوارند با استقبالی که مخاطب در روزهای گذشته از سینما داشته، اکران فیلم‌های جدید گیشه را رونق دهد و میزان فروش فیلمهای قدیمی‌تر نیز افزایش یابد.

کد خبر: 32672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =