از اعتراض استقلالی‌ها تا غیبت بازیکنان پرسپولیسی

اعلام لیست نفرات دعوت شده به تیم ملی امید توسط مهدی مهدوی کیا، موجب حاشیه‌های مختلفی شد.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی امید فوتبال ایران که این روزها مهدی مهدوی کیا را روی نیمکت سرمربیگری خود دارد، از دو روز دیگر مسابقات خود را در چارچوب رقابت‌های مقدماتی قهرمانی امیدهای آسیا آغاز خواهد کرد. مسابقات مقدماتی آسیا در رده سنی زیر ۲۳ سال تا ۱۰ آبان ماه در شهر دوشنبه ادامه خواهد داشت. تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران در گروه B با تیم‌های تاجیکستان، نپال و لبنان به رقابت می‌پردازد.  در همین راستا مهدوی کیا ۲۵ بازیکن را به تیم ملی امید دعوت کرده است که با این نفرات در مسابقات پیش رو حضور پیدا کند. اعلام لیست نفرات دعوت شده به تیم امید اما خالی از حاشیه نبود و برخی ابهامات را در بین اهالی فوتبال و به ویژه در بین تیم‌های لیگ برتری ایجاد کرد. ابهاماتی که هنوز از سوی فدراسیون فوتبال به آن پاسخ درستی داده نشده است. 

نفرات دعوت شده به تیم ملی امید که این روزها در هتل آکادمی تهران و در اردو حضور دارند به شرح زیر بود:

دروازه‌بان‌ها:علیرضا رضایی (استقلال)، محمد جواد کیا (پدیده مشهد) و رضا کاخساز (مس شهربابک). مدافعان: سامان فلاح (پیکان)، محمد مهدی احمدی (نفت مسجدسلیمان)، امید حامدی‌فر (نفت آبادان)، محمد امین حزباوی (فولاد)، یونس اکبرپور (مس رفسنجان)، مهدی هاشم‌نژاد (ملوان انزلی)، سینا عبداللهی (ماشین‌سازی)، میلاد کر (ذوب آهن) و محمد سلطانی مهر (ذوب آهن). هافبک‌ها: امیر حسین حسین‌زاده (استقلال)، سبحان خاقانی (استقلال)، محمد مهدی محبی (پیکان)، علیرضا کوشکی (پیکان)، محمد حسین زواری (نفت آبادان)، علیرضا باویه (فولاد)، مهدی لیموچی (فجرسپاسی شیراز)، حسین نخودکار (گل گهر)، محمد خدابنده‌لو (ذوب آهن) و یاسین سلمانی (سپاهان). مهاجمان: امیرعلی صادقی (استقلال)، آریا برزگر (فجرسپاسی)، فرزان دانا (فجرسپاسی)

موضوع مهمی که در فهرست اعلام شده موجب سوال و البته ایجاد برخی حواشی شد حضور چهار بازیکن از تیم استقلال بود، تیمی که  با ۴ بازیکن، بیشترین سهم را در بین دعوت شدگان تیم امید دارد. موضوعی که سبب می‌شد تیم استقلال که حالا با آغاز لیگ برتر، مسابقاتش را آغاز کرده است از غیبت این تعداد بازیکن خود متضرر شود و نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. همچنین تیم‌های پیکان تهران، ذوب‌آهن اصفهان و فجرسپاسی شیراز هم که  هرکدام ۳ بازیکن در تیم امید دارند  نیز نسبت به حضور نفرات‌شان در جمع شاگردان مهدوی کیا معترض شدند و عنوان کردند غیبت این بازیکنان تیمشان را با مشکل مواجه خواهد کرد  و خواستار تجدید نظر فدراسیون و سازمان لیگ در زمان برگزاری مسابقات تیم‌هایشان در لیگ برتر شوند. 

تیم پرسپولیس که در اردوی قبلی محمد شریفی را به خاطر حضور در لیگ قهرمانان به تیم امید نداد، در این اردو هم هیچ نماینده‌ای ندارد.در همین راستا هواداران تیم استقلال با توجه به حضور ۴ بازیکن‌شان در تیم امید و اینکه پرسپولیسی‌ها هیچ نماینده‌ای در این لیست ندارند، اعتراضات شدیدی را در فضای مجازی به فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم امید کرده‌اند. استقلالی‌ها معتقدند فدراسیون قصد دارد استقلال در غیاب بازیکنانش دیدارهای لیگ برتری خود را انجام بدهد و در عوض پرسپولیس هیچ بازیکنی در تیم ملی امید ندارد. در واقع اعتراض هواداران استقلال به این تبعیضی است که بین این دو تیم که رقبای دیرینه هستند صورت گرفته است.

آموضوع مهم دیگری که در لیست تیم امید وجود داشت، ماجرای دعوت از ساسان حسینی و امیر محمد هوشمند، دو بازیکن آلومینیوم اراک است. این دو بازیکن با نظر رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم در اردوی تیم ملی حضور پیدا نکردند  و این تصمیم رسول خطیبی موجب شد که مهدی  مهدوی‌کیا برای اردوی پیش رو نام این دو بازیکن که بدون دلیل موجه و فقط به دلیل اینکه در تیم باشگاهی آقای سرمربی بازی می‌کردند، به اردو نیامدند را خط زده است. این تصمیم در حالی توسط کادر فنی جدید تیم امید گرفته شده است که هر دو بازیکن نامبرده جزو بازیکنان اصلی تیم ملی امید محسوب می‌شدند. حالا به نظر می‌رسد غیبت این دو بازیکن که  بیش از مسائل فنی به دلایل انضباطی است، تیم امید را از بُعد فنی با مشکل مواجه خواهد کرد.

 یکی از اتفاقات جالب در تیم امید حضور ستاره‌های جوان تیم‌های لیگ برتری است. بازیکنان زیادی که در تیم‌های لیگ برتری خود ثابت هستند حالا نفرات اصلی تیم امید محسوب می‌شوند. بازیکنانی مثل کوشکی، محبی، فلاح، نخودکار، برزگر، سلمانی و... که همگی در تیم‌های خود ثابت هستند و نقش مهمی را ایفا می‌کنند.در گذشته شاهد آن بودیم که معمولاً در اردوی تیم امید بازیکنان لیگ یکی هم حضور می‌یافتند اما مهدوی‌کیا برای این اردو فقط دو سه بازیکن از تیم‌های دسته اولی دعوت کرده و سایر بازیکنان از لیگ برتر هستند.

ـنچه مشهود است این است که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تا این لحظه هیچ اقدامی درباره تغییر زمان بازی‌های تیم‌هایی که در تیم امید نماینده دارند در لیگ برتر انجام نداده است. نکته جالب توجه این است که سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مصاحبه‌ای تهدید آمیز عنوان کرده است هر بازیکنی به اردوی تیم امید نرود، با محرومیت مواجه می‌شود. به نظر می‌رسد اگر اقدام منطقی و منصفانه در باره این ابهامات صورت نگیرد، دود این کشمکش‌ها بین تیم‌های لیگ برتری، سازمان لیگ و تیم امید، در نهایت در چشم تیم امید خواهد رفت و شرایط را برای گرفتن نتیجه ایده آل سخت خواهد کرد. 

کد خبر: 32198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =