پیام وزیر بهداشت به مناسبت هفته وحدت

وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت هفته وحدت، با اشاره به همه گیری کووید ۱۹ در جهان، همدلی، همصدایی، وحدت و اعتصام به ریسمان الهی را رمز موفقیت در کنترل و مدیریت این بیماری در کشور، عنوان کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، متن کامل پیام دکتر بهرام عین‌اللهی، به شرح زیر است:  

«بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا

وحدت و همگرایی، اساس و بنیان تفکر توحیدی و الهی است. حرکت بنیادین انسان از کثرت ناگزیر زیست زمینی به سمت وحدت مطلق قدسی، نه تنها فرمان بزرگ الهی و هدایتی تشریعی که این نیل به یگانگی امری فطری و تکوینی است.

تاریخ، گواه بزرگی است بر این مدعا که بشر پیوسته از تفرق و پرهیز از اعتصام به ریسمان یگانگی، دچار آسیب بوده است. جنگ های خانمان سوز، نسل کشی‌ها و غارت گری‌ها و هزاران هزار زخم کهنه بر تن تاریخ اعصار، نتیجه روشن روی‌گرداندن از این دعوت بزرگ الهی است.

پیامبران الهی و راهبران ادیان توحیدی پیوسته چراغ‌های روشن هدایت به سوی آرمان شهری بوده‌اند که بر ستون‌های مستحکم همگرایی و وحدت استوار است و رسول خاتم، پیامبر اعظم و نبی اکرم (ص) تجسم تمام نمای نور آسمانی وحدت و مودت است. مردی از جنس مهربانی و رحمت که در کثرت ناهمگون جهل و تفرق، چون نوری درخشید تا پیام آور هم دلی و وحدت باشد.

میلاد مبارک این بزرگ مرد، فصل تازه‌ای در باور شکستن بت‌های شرک و چندگانگی و پناه بردن به مامن یگانگی و وحدت است.

در کشور عزیزمان ایران نیز نهضت بزرگ انقلاب، نقطه عطف و تداوم مسیر روشن هدایت بود. اشارات پیامبرگونه رهبر کبیر و معمار بزرگ انقلاب در اتحاد امت اسلامی و یکپارچگی مسلمانان در برابر کید تفرق آفرین استکبار و تکیه بر وحدت کلمه، نام سرزمین اسلامی‌مان را به عنوان تجلی گاه وحدت و انسجام در تاریخ ادیان جاودانه ساخت و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در یکصدایی ملل مسلمان، راه فرصت جویی‌های دشمنان اسلام ستیز را سد کرد.

حماسه‌های غرور آفرین دفاع مقدس با حضور یکپارچه دلاوران مذاهب، ادیان و قومیت‌های مختلف گواه این تجلی دشمن شکن بود.

امروز در این مقطع حساس تاریخی و درگیر و دار بحران جهانگیر کرونا، وحدت، همدلی، همصدایی و اعتصام به ریسمان الهی رمز توفیق‌های بی‌نظیر در کنترل و مدیریت این بیماری در کشور و ایفای نقش ماندگار همه اقشار و آحاد در این نبرد بزرگ به ویژه در موضوع واکسیناسیون سراسری بود.

اینجانب پیشاپیش ضمن تبریک میلاد پر از نور و سرور حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان و همه پیروان ادیان الهی به ویژه مردم عزیز و سرافراز ایران اسلامی و وزرای محترم بهداشت کشورهای مسلمان صمیمانه شادباش می‌گویم و امیدوارم در سایه وحدت و همدلی که فرمان صریح خداوند بزرگ و پیام جاودانه رسول مهر و رحمت برای همه انسان‌ها و در تمام اعصار است، بتوانیم شاهد دنیایی آرمانی‌تر و امن‌تر و سالم‌تر برای زیستن در کنار هم باشیم.

فارغ از شک هوش و کثرت عقل/ می‌زنیم از می یگانه سبو

یکصدا هم کلام می‌خوانیم/ وحده لا اله الا هو»

کد خبر: 31999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =