ایستگاه نخست آبی‌ها در روز سخت تراکتور و گل‌گهر

روز دوم از هفته نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری ۳ مسابقه در سیرجان، تهران و آبادان پیگیری خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، هفته نخست از بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که روز گذشته با برگزاری سه مسابقه پیگیری شد، امروز در چارچوب روز دوم خود ادامه پیدا خواهد کرد. در این روز از مسابقات سه دیدار در شهرهای تهران، آبادان و سیرجان برگزار می‌شود و شاید هواداران فوتبال بیش از  هر مسابقه دیگری چشم به راه هستند تا شاهد دیدار دو تیم استقلال و هوادار باشند. تیم استقلالی که تغییر و تحولات زیادی نسبت به قبل داشته در تقابل با تیم تازه وارد هوادار که یک پیشکسوت استقلالی به نام رضا عنایتی را روی نیمکت سرمربیگری خود دارد. 

در مهم ترین بازی هفته نخست لیگ برتر تیم استقلال به مصاف تیم هوادار تهران می‌رود. آبی‌های پایتخت با تغییرات گسترده پا به لیگ بیست و یکم گذاشتند.جدایی ۶ بازیکن ثابت فصل پیش و ورود بازیکنان جایگزین چهره جدیدی به استقلال فرهاد مجیدی داده است. اما تغییرات استقلال در سطح بازیکنان نبوده و آبی ها در بدنه مدیریت هم تغییراتی داشتند.تغییراتی که تا اینجای کار بسیار مثبت بوده و هواداران استقلال را به قهرمانی در این فصل امیدوار کرده است.

بدون شک فرهاد مجیدی برای کسب هر سه امتیاز بازی شاگردانش را روانه این دیدار خانگی خواهد کرد.در طرف مقابل تیم تاره لیگ برتری هوادار حضور دارد که سکان هدایت آن در دستان رضا عنایتی است.احتمالا هدف گذاری مدیران هوادار در این فصل بقا در لیگ برتر باشد.‌بنابراین نتیجه مساوی در این مسابقه نوعی برد برای تیم رضا عنایتی محسوب می‌شود. 

استقلالی‌ها در این فصل خلاف سال‌های گذشته با همان کادر فنی که لیگ را به اتمام رساندند، لیگ جدید را آغاز کرده اند. اتفاقی که تمام بهانه‌های ممکن را از فرهاد مجیدی گرفته و حالا نگاه تمام هواداران استقلال به مجیدی است.فرهاد مجیدی که برای بار سوم هدایت آبی‌ها را بر عهده گرفته است، می‌داند که لیگ بیست و یکم شاید آخرین فرصت او برای درخشش به عنوان سرمربی در تیم محبوبش است و حالا باید از هفته اول مقتدرانه شروع کند. مجیدی می‌داند که در این فصل تنها قهرمانی باعث ماندگاری او در استقلال خواهد شد.

استقلال تا قبل از فصل گذشته که با سرمربیگری محمود فکری موفق شد در هفته اول لیگ برتر مس رفسنجان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست بدهد، ۴ سال در پیروزی در افتتاحیه لیگ ناکام بود و آبی ها با سرمربی هایی مثل شفر، استراماچونی و علیرضا منصوریان نتوانسته بودند این طلسم را بشکنند.حالا استقلال در شرایطی فردا در هفته اول لیگ برتر به مصاف هوادار می رود که مجیدی امیدوار است با پیروزی در این بازی بتواند طلسمی که فکری آن را باطل کرده بود را ادامه بدهد و تیمش را از همان هفته اول مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی معرفی کند.

در شهر آبادان هم یک مربی استقلالی دیگر به نام علیرضا منصوریان هدایت تیم صنعت نفت را برعهده گرفته مربی که می‌گوید فقط و فقط به فکر تیمش است و در روش کار مربیگری‌اش تغییراتی ایجاد کرده تا برخلاف گذشته در هفته‌های نخست تیمش موفق به امتیازگیری مناسب شود.لازم به ذکر است که علیرضا منصوریان به علت محرومیت ( ۴ بازی) نمی‌تواند شاگردانش را از کنار زمین هدایت کند.ذوب آهن هم مهدی تارتار را جذب کرده تا همان تیم دوست داشتنی سابق شود.تیمی با شخصیت که برای رسیدن به رتبه‌های تک رقمی و بالای جدول می‌جنگد نه بقا!تقابل مربیان قرمز و آبی در آبادان قطعا جذاب می‌شود.    

اولین نبرد انتقامی لیگ بیست و یکم در سیرجان برگزار خواهد شد. جایی که تیم متمول گل گهر سیرجان باید به مصاف تیمی برود که در لیگ بیستم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از آن‌ها گرفت. در لیگ گذشته تراکتوری‌ها تنها به علت تفاضل گل بهتر نسبت به تیم امیر قلعه نویی در رتبه چهارم لیگ برتر قرار گرفتند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به نام خود کردند.

حالا سیرجانی‌ها که یکی از معدود تیم‌هایی بودند که توانستند در خارج از ایران اردوی آماده سازی خود را برای لیگ برتر برگزار کنند،، امیدوارند با وجود عدم همراهی سرمربی پر افتخار خود بتوانند لیگ بیست و یکم را با پیروزی آغاز کنند. البته آن‌ها باید بدانند فیروز کریمی و تیمش به راحتی بازی را از دست نمی‌دهند و به دنبال طلسم شکنی قهرمان نشدن خود در لیگ برتر هستند.

**برنامه هفته نخست لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

گل گهر سیرجان - تراکتورسازی تبریز : ساعت ۱۶

صنعت نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان : ساعت ۱۶

استقلال تهران - هوادار تهران : ساعت ۱۸

کد خبر: 31993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =