مجلس سطوح پنج‌گانه معلمان در رتبه‌بندی را مشخص کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان سطوح و جایگاه پنج‌گانه تعیین شده برای رتبه‌بندی را مشخص کردند. همچنین مواد باقیمانده لایحه برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داده شد.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۱۷ رای موافق ماده ۳ این لایحه را بر اساس پیشنهاد اصلاحی حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان تصویب کردند.

بر اساس این ماده، ‌ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار می‌گیرند. شرایط کسب،  ارتقاء، توقف و تنزل در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود.

در ماده ۳ این لایحه که با رای نمایندگان اصلاح شد، ‌ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم تعریف شده بودند.

در تبصره یک ماده ۳ آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون لایحه رتبه‌بندی معلمان را بر اساس قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

 نمایندگان تاکنون با تصویب مواد یک و دو این لایحه شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند که در آن شایستگی، صلاحیت معلمی، شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی و شایستگی حرفه‌ای تعیین شده و تجربه، نظام رتبه بندی و رتبه نیز تعریف شده است.

 با اصلاح ماده ۳ این لایحه، محمد باقر قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده داشت،  مواد ۴ به بعد لایحه را برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داد.

کد خبر: 31975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =