شب پرگل و پرهیجان فوتبال اروپا

در ادامه رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مسابقات جذاب و مهیجی برگزار شد و مهدی طارمی نیز در ترکیب تیمش به میدان رفت.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در حالی با برگزاری ۶ مسابقه پیگیری شد که شاهد رقابت‌های جذاب و مهیج بین تیم‌های برتر قاره سبز بودیم. مسابقات شب گذشته پرگل، حساس و پر حادثه بود و موجب ایجاد تغییراتی مهم در گروه‌های حاضر در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شد.

**کامبک به سبک «مسی»

در گروه A، تیم فوتبال پاری‌ سن ژرمن در ورزشگاه خانگی خود «پارک دو پرنس» میزبان تیم فوتبال لایپزیش بود و در دیداری تماشایی و پرگل توانست با نتیجه ۳-۲ به پیروزی رسیده و هر سه امتیاز این بازی خانگی را تصاحب کند. پاریسی‌ها در ابتدا با گل کیلیان امباپه جلو افتادند، اما لایپزیش توانست دو گل توانست آندره سیلوا و موکیله نتیجه را به نفع خود بازگرداند، اما این لیونل مسی بود که دو گل به ثمر برساند و برتری را به تیمش بازگرداند.  لیونل مسی پس از این بازی با انتشار تصاویری از این دیدار در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:"پیروزی امشب در لیگ قهرمانان اروپا مهم بود، ما توانستیم نتیجه را برگردانیم"این بازی را می توان بهترین بازی لیونل مسی از زمان پیوستن به پی اس جی عنوان کرد چرا که او در این بازی دو گل به ثمر رساند و نتیجه را به طور کامل به سود تیمش برگرداند. مسی حتی در این بازی شانس هت‌تریک هم داشت که البته پنالتی دقایق آخر را به امباپه داد و ستاره فرانسوی هم آن را از دست داد تا مسی این بازی را با دو گل به پایان برساند.

نکته دیگر  این بازی که می‌توان به آن اشاره کرد درخشش امباپه در تیمش بود. این بازیکن در پیروزی ۳ بر ۲ دو پاری سن ژرمن مقابل لایپزیش درخششی ویژه داشت. او در این بازی یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم به لیونل مسی داد تا در کسب سه امتیاز نقشی تاثیر گذار داشته باشد. هر چند که او پنالتی دقیقه آخری تیمش را از دست داد اما از دست دادن آن پنالتی تاثیری در امتیاز به دست آمده پی اس جی نداشت.امباپه تا اینجای فصل ۷ گل به ثمر رسانده و ۷ پاس گل داده است و بدین ترتیب یک درخشش ویژه داشته است. کیلیان امباپه که پیراهن شماره ۷ پاری سن ژرمن را بر تن می کند تا همین مقطع ابتدایی فصل توانسته ۷ گل و ۷ پاس گل از خود بر جای بگذارد که این قضیه عملکرد درخشان او را نشان می دهد. تیم پاری سن ژرمن با کسب این پیروزی ۷ امتیازی شد و به صدر جدول گروه A رسید تا یکه تاز گروه نخست مسابقات لیگ قهرمانان اروپا باشد.

**گل‌باران منچسترسیتی در آلمان

اما در دیگر بازی گروه A تیم فوتبال منچسترسیتی در خانه کلوب بروژ به میدان رفت و با نتیجه ۵-۱ به پیروزی قاطعی دست یافت. در این بازی کانسلو در دقیقه ۳۰، محرز در دقایق ۴۳ و ۸۳، واکر در دقیقه ۵۳ و پالمر در دقیقه ۶۷ برای سیتیزن‌ها گلزنی کردند و تک گل کلوب بروژ توسط واناکن در دقیقه ۸۱ به ثمر رسید. دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که نماینده بلژیک با ۴ امتیاز در جایگاه دوم و سیتیزن‌ها با ۳ امتیاز در رده سوم قرار داشتند.

 در نیمه اول مطابق انتظار، شاگردان پپ گواردیولا بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۳۰ ژوائو کانسلو مدافع پرتغالی موفق شد قفل دروازه میزبان را باز کند. در ادامه سیتیزن‌ها در دقیقه ۴۳ صاحب یک ضربه پنالتی شدند و ریاض محرز برای بار دوم دروازه بروژ را گشود و نیمه اول با پیروزی ۲-۰ به سود سیتی به پایان رسید. در نیمه دوم، کایل واکر اختلاف را به ۳ گل افزایش داد. در ادامه پپ گواردیولا تصمیم گرفت تا برخی از بازیکنان اصلی خود را بیرون بکشد و به دیگران بازی دهد. در دقیقه ۶۷، کول پالمر حساب کار را ۴-۰ کرد و در دقیقه ۸۱، هانس ونکن یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. این پایان کار نبود و در دقیقه ۸۴، محرز گل پنجم را زد و در نهایت سیتی با نتیجه ۵-۱ پیروز شد. 

**VAR نجات‌بخشِ لیورپول شد

 در مهمترین دیدار از گروه دوم، اتلتیکومادرید اسپانیا در ورزشگاه «وندا مترو پولیتانو» میزبان تیم پرافتخار لیورپول انگلیس بود که این دیدار تماشایی و پر افت و خیر با برتری سه بر دو شاگردان «یورگن کلوپ» در تیم لیورپول همراه شد.لیورپول شروعی عالی در این دیدار داشت و توانست خط دفاعی مستحکم اتلتیکو را خیلی زود تسلیم کرده و توسط «محمد صلاح» در دقیقه ۸ و «نبی کیتا» در دقیقه ۱۳ به گل برسد. اما میزبان واکنشی مناسبی داشت و «آنتوان گریژمان» فرانسوی با گلزنی در دقیقا ۲۰ و ۳۴ کار را به تساوی کشاند.

نیمه دوم نیز پرهیجان و تماشایی آغاز شد اما گریژمان در دقیقه ۵۳ به دلیل خطای خطرناک روی «فیرمینو» با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد تا اتلتیکو ستاره‌اش را از دست بدهد.در دقیقه ۷۶ لیورپول صاحب ضربه پنالتی شد که «محمد صلاح» توانست گل دوم خود و سوم تیمش را به ارمغان آورد.در دقیقه ۸۲ داور آلمانی برای اتلتیکو اعلام پنالتی کرد اما لحظاتی بعد با استفاده از سیستم  VAR از تصمیم خود برگشت تا اعتراض اعضای تیم میزبان به اوج برسد.لیورپول با کسب سومین پیروزی متوالی‌اش به امتیاز ۹ رسید و صدر را حفظ کرد و اتلتیکو هم چهار امتیازی باقی ماند.

یورگن کلوپ پس از پایان بازی به بی تی اسپورت گفت: "بازی سختی بودم. صادقانه، نوع بردن اصلا برایم اهمیتی ندارد. پیروزی‌های کثیف، مهم‌ترین پیروزی‌ها هستند. در چنین شبی، کسب سه امتیاز بسیار مهم بود. پنالتی ما صحیح بود، اما فکر می‌کنم که پنالتی اتلتیکو مادرید پنالتی نبود. البته صحنه را زیاد ندیدم، اما من فکر می‌کنم که داور تصمیم درستی گرفت." 

یکی از نکات جالب این بازی اما ماجرای دست ندادن سرمربی اتلتیکو با کلوب بود. دیه‌گو سیمئونه پس از سوت پایان بازی فورا به سمت تونل منتهی به رختکن رفته و حاضر نشد با کلوپ دست بدهد و همین موضوع ناراحتی کلوپ و واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت که این اقدام را نوعی بی‌احترامی می‌دانستند. هرچند این مربی آلمانی پس از بازی سعی در آرام کردن فضا داشت.با این حال سرمربی اتلتیکو مادرید مدعی شده که خصومت خاصی با کلوپ ندارد و این اتفاق صرفا عادت همیشگی او است. سیمئونه به خبرنگاران گفت:« من هرگز پس از بازی دست نمی‌دهم چون از این کار خوشم نمی‌آید. این کار چه برای کسی که برده و چه برای کسی که باخته خوب نیست. این شیوه نگاه من به این قضیه است. اما حالا وقتی او را ببینم بدون هیچ مشکلی با او دست خواهم داد.»

**سنگ‌ِ تمامِ رئالی‌ها پیش از ال‌کلاسیکو

یکی از بازی‌های پرگل این شب از مسابقات و در گروه D بین رئال مادرید و شاختار برگزار شد، تیم فوتبال رئال مادرید نیز شب گذشته به میدان رفت و در اوکراین موفق شد با نتیجه پنج بر صفر تیم شاختار را شکست دهد و بدین ترتیب یک پیروزی پر گل را تجربه کند و هر سه امتیاز بازی را به دست بیاورد.

رئال مادرید که در بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو مقابل شریف تیراسپول با نتیجه دو بر یک شکست خورده بود اکنون در اوکراین روی شاختار تلافی کرد و با پنج گل این تیم را شکست داد. گل اول رئال مادرید یک گل به خودی بود اما گل های بعدی توسط وینیسیوس (۲ بار)، رودریگو و بنزما به ثمر رسیدند تا خط حمله رئال مادرید پیش از ال کلاسیکو آتش بازی به راه بیندازد.رئال مادرید همچنین در این بازی کلین شیت کرد تا هواداران این تیم نسبت به ال کلاسیکو خوش‌بین باشند. باید دید که در نهایت عملکرد رئال مادرید در ال کلاسیکویی که قرار است روز یکشنبه در نیوکمپ برگزار شود چگونه خواهد بود. رئال مادرید پس از فیفادی کاملا روی فرم آمده است و تیم آنچلوتی ناکامی های پیش از فیفادی را فراموش کرده است.

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال در پایان بازی گفت:« تیم من جاه طلبی باورنکردنی ای دارد. این یک بازی کامل از شاگردانم بود و خیلی مهم بود پس از باخت به شریف، واکنش نشان دهیم و این کار را نیز عالی انجام دادیم. سطح بازی بالا بود و هم خوب دفاع کردیم و همه در فاز هجومی هماهنگ و موثر بودیم. آمادگی بدنی تیم نیز بالا بود و تا ثانیه پایانی شانس گل خلق کردیم. واقعا همه چیز عالی و کامل بود.»

**شکستی دیگر برای میلان در شبِ تاثیرگذار طارمی

تیم پورتوی پرتغال و میلان ایتالیا به مصاف هم رفتند که پورتو صاحب برتری یک بر صفر شد تا جمع امتیازاتش را به عدد چهار برساند. میلان هم بدون امتیاز باقی ماند تا دیگر شانس چندانی برای صعود نداشته باشد. «مهدی طارمی» ستاره ایرانی از ابتدا در ترکیب پورتو قرار داشت و در دقیقه ۶۵ تلاش او موجب شد تا توپ به «لوییس دیاز» رسیده و این وینگر کلمبیایی با شوتی از پشت محوطه جریمه برای میزبان گلزنی کند. طارمی در دقیقه ۸۴ جای خود را به «مارتینز» داد.

استفانو پیولی در اتمام مسابقه و بعد از سوت پایان به سمت فلیکس بریش، داور باتجربه و آلمانی رفته و تاکید کرد این صحنه خطا بوده است. البته استفانو پیولی در نشست خبری مدعی شد نمی خواهد در مورد داوری صحبت کرده و مسائل مهم تری پیش روی او وجود دارد. پیولی گفت: "این بهترین نمایش ممکن از سوی میلان نبود و پورتو بهتر از ما عمل کرد. تردیدی وجود ندارد که حوادث در فوتبال می توانند نتیجه را تعیین کنند، اما عملکرد امروز ما خوب نبود. ما بازی را خوب شروع نکرده، توپ را به اندازه کافی در اختیار نداشتیم و موقعیت های کافی ایجاد نکردیم.البته عملکرد تیم متعادل بود، اما در بهترین شرایط نبودیم و در این سطح و در لیگ قهرمانان اگر هم در حمله و هم در دفاع فرصت طلب نباشید، آسیب خواهید دید. در مجموع امشب عملکرد پورتو بهتر از ما بود. حرف زدن از عمل کردن راحت تر است،البته من باید متوجه شوم که چرا ما امشب با دقت عمل نکردیم. من نمی خواهم در مورد عملکرد داوری صحبت کنم و موارد مهم دیگری وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنم. حالا باید تمرکز خود را روی لیگ ایتالیا قرار دهیم،ما آنجا عملکرد خوبی داریم."

کد خبر: 31916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =