توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس برای کنترل مصرف گاز

عضو هیات مدیره تولیدکنندگان برق، حرارت و برودت گفت: یکی از راه‌های کنترل مصرف گاز توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس است.

سید احسان نصر عضو هیات مدیره تولیدکنندگان برق، حرارت و برودت در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: زمانی که با کسری گاز روبرو می‌شویم، تنها راه حل باقی مانده استفاده از سوخت مایع است.

وی افزود: در حال حاضر تنها سوخت مایع حاضر و دم دست مازوت است. بنابراین امسال بدون شک مصرف مازوت در زمستان افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو هیات مدیره تولیدکنندگان برق، حرارت و برودت گفت: در سال‌های اخیر پیش‌بینی می‌شد که به وفور به منابع گازی دسترسی داشته باشیم. به همین دلیل سیاست‌های انرژی برای مصرف کننده بسیار دست و دلبازانه تدوین شد و این مسئله مصرف گاز را به شدت افزایش داد.

به گفته وی راهکار کاهش مصرف گاز اصلاح نظام تعرفه‌گذاری، توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس و سیستم‌های تولید همزمان برق، حرارت و برودت است.

نصر افزود: با سرد شدن هوا و کمبود منابع گاز، از آنجا که سوخت بخش خانگی کمتر قطع می‌شود، تبعات کسری گاز به نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ منتقل خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام شهرک‌های صنعتی ما باید مجهز به سیستم‌های CCHP، یعنی سیستم‌های تولید همزمان برق، حرارت و برودت شوند تا از محل اتلاف انرژی که صرف تولید برق می‌شود، حرارت و برودت مورد نیاز صنایع تامین شود.

عضو هیات مدیره تولیدکنندگان برق، حرارت و برودت عنوان کرد: این نیروگاه‌ها در عین حال که برق تولید می‌کنند، حرارت و برودت مجتمع‌های تجاری، مسکونی و واحدهای صنعتی را تامین کرده و به ازای برقی که تولید می‌شود، مصرف گاز را به نصف می‌رسانند.

وی ادامه داد: همه دنیا به این سمت رفته‌اند ولی متاسفانه سیاست‌های وزارت نیرو در ایران در جهت کنترل و محدود کردن این سیستم‌های تولید برق است.

کد خبر: 31756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =