درخواست عون از دستگاه قضایی لبنان برای پیگیری اتهامات فساد

ئیس‌جمهوری لبنان از دستگاه قضایی خواست اتهاماتی که به مسئولان این کشور وارد شده را بررسی و پیگیری کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از الشرق الاوسط، «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان از دستگاه قضایی خواست اتهاماتی که به مسئولان این کشور وارد شده را بررسی و پیگیری کند.

میشل عون‌ در دیدار با «سهیل عبود»، رئیس شورای عالی قضایی و تعدادی از اعضای این شورا به بررسی وضعیت دستگاه قضایی و عملکرد دادگاه‌ها پرداخت و تاکید کرد که باید پرونده‌های معلق در دادگاه‌ها به جریان بیفتند و به سرعت مورد بررسی قرار بگیرند.

وی ازفود که اتهامات وارده به مسئولان نباید بدون پیگیری و گوش دادن به کسانی که این اتهامات را وارد می‌کنند، معلق باقی بماند و برای اثبات ادله و شواهدی که دارند باید حداقل در حد شهادت دادن اظهارات این افراد شنیده شود.

میشل عون این اظهارات را زمانی مطرح می کند که گزارش‌های رسانه‌ای درمورد فساد مسئولان در سطوح مختلف و وجود اتهامات و تحقیقات با برخی از مسوولان و کارمندان نهادهای عمومی منتشر شده است. اقدامی که حزب سوسیالیست ترقی‌خواه آن را گزینشی و در نتیجه اعمال فشار بر دستگاه قضایی می‌داند.

«بلال عبدالله» از نمایندگان حزب سوسیالیست ترقی خواه در پی اتهامات وارد شده به وزارت مهاجرت و کارمندان وابسته به حزب سوسیالیست از رئیس‌جمهوری و جریان آزاد ملی انتقاد کرده و مدعی تلاش‌ها برای تضعیف تیم سیاسی خود شد.

وی افزود: ‌«حزب سوسیالیست هیچ مشکلی با مجازات افراد فاسد در هر بخشی از دولت از جمله وزارت مهاجرت ندارد و می‌داند که این پرونده به آشتی ملی داخلی مربوط می‌شود و مطمئنا تخلفاتی رخ داده است اما اجازه نخواهد داد به اسم مبارزه با فساد برخی از وزرا با اقدام گزینشی و حیله و نیرنگی که در پیش گرفته‌اند تیم سیاسی حزب سوسیالیست را تضعیف کنند.»

کد خبر: 3170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =