پافشاری اپوزیسیون بر از سرگیری مذاکرات با دولت ونزوئلا

رهبر تیم مذاکراتی اپوزیسیون ونزوئلا خواهان شروع مجدد مذاکرات با دولت شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، رهبر تیم مذاکراتی اپوزیسیون ونزوئلا در گفت‌وگوهای مخالفان با دولت این کشور، بر از سرگیری هرچه زودتر مذاکرات متوقف شده اصرار ورزید. دولت ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات با اپوزیسیون را به حالت تعلیق درآورده است.

روز گذشته، پس از آنکه الکس ساب، تاجر کلمبیایی و نماینده ونزوئلا در مذاکرات با اپوزیسیون، در کیپ‌ورد بازداشت شد و این کشور هم او را برای دادگاهی شدن به آمریکا مسترد کرد، دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد مذاکرات با مخالفان در مکزیک را متوقف می‌کند.

خورخه رودریگز، قانونگذار حزب سوسیالیست، که سرپرستی تیم مذاکره‌کننده دولت ونزوئلا را برعهده دارد، روز شنبه تعلیق این مذاکرات را که با حمایت و میانجی‌گری نروژ برگزار می‌شود، اعلام کرد.

در مقابل جراردو بلاید، مذاکره کننده اپوزیسیون، از مکزیکوسیتی گفت: ما از طرف مقابل می‌خواهیم در اسرع وقت، نشست مکزیک را، برای دستیابی به توافقات لازم، از سر گیرد.

نروژ نیز این درخواست را در توییتر منعکس کرده و مذاکرات را تنها راه حل دانست.

وزارت خارجه نروژ در توییتی گفت: ما همچنان سعی می‌کنیم تا طرفین تلاش‌های مهم خود در پای میز مذاکرات را ادامه دهند.

این جدیدترین شکست در مذاکرات بین دو طرف است که تاکنون پیشرفت قابل توجهی در جهت پایان‌ دادن به بحران اجتماعی و اقتصادی طولانی مدت ونزوئلا نداشته است.

اکثریت مردم ونزوئلا در فقر زندگی می‌کنند و از کمبود بنزین و قطع برق مکرر رنج می‌برند؛ تا کنون میلیون‌ها ونزوئلایی در جستجوی کار و شرایط بهتر زندگی مهاجرت کرده‌اند.

کد خبر: 31634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =