آغاز تحقیقات ارتش لبنان از عامل تیراندازی در الطیونه

ارتش لبنان از شروع تحقیقات در مورد تیراندازی‌های اخیر بیروت خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سایت اسکای نیوز عربی، ارتش لبنان اعلام کرد، تحقیق و بازجویی از یک نظامی مظنون به تیراندازی به سمت معترضان در جریان درگیری‌های روز پنجشنبه در شهر بیروت تحت نظارت دستگاه قضایی ذی‌ربط آغاز شده است.

ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده در رسانه‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد یک نظامی در حال تیراندازی به سمت معترضان در جریان درگیری‌های روز پنجشنبه در منطقه «الطیونة» است.

در بیانیه ارتش لبنان همچنین آمده است، برای فرماندهی ارتش مهم است که توضیح دهد این نظامی شلیک کننده با نظارت دستگاه قضایی ذی‌ربط تحت تحقیق و بازجویی قرار گرفته است.

اوایل روز پنجشنبه درگیری‌های مسلحانه‌ای که در آن از مسلسل‌های سبک و آر پی جی استفاده شد، در منطقه "الطیونة" رخ داد.

این درگیری در جریان تجمع طرفداران جنبش "حزب الله لبنان" و "جنبش أمل" علیه قاضی بیطار، بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت و در اطراف مقر دادگستری به ویژه منطقه الطیونه صورت گرفت و به دنبال آن ارتش لبنان وارد عمل شده و از دستگیری ۹ تن‌ در ارتباط با درگیری‌هایی که در بیروت پایتخت رخ داد و منجر به کشته شدن ۷ تن و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر شد، خبر داد.

قاضی بیطار در ماه ژوئیه ۱۰ مسئول و افسر از جمله دو نماینده از جنبش امل را به دادگاه فراخواند اما برخی از گروه‌های سیاسی لبنان از جمله حزب‌الله با این تصمیم قاضی مخالفت کرده و هدف از آن را سیاسی دانستند نه قضایی.

کد خبر: 31478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =