ابراز امیدواری مقام کره جنوبی برای بازگشت پیونگ‌یانگ به میز مذاکره

نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی ‌ابراز امیداوری کرد که اعلام رسمی پایان جنگ بین دو کره راه را برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هموار کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از یونهاپ، «نو کیو دوک» نماینده ارشد هسته ای کره جنوبی روز گذشته -‌شنبه- در دیدار با خبرنگاران هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی دالس پیش از دیدار با همتایان آمریکایی و ژاپنی در واشنگتن در اواخر این هفته برای بررسی راه‌های بازگرداندن پیونگ یانگ به میز مذاکرات از جمله اعلام پایان جنگ تاکید کرد که اعلام رسمی پایان جنگ کره می‌تواند راه را برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی هموار کند.

وی گفت: «‌من انتظار دارم بحث‌های عمیق‌تری در مورد مسائل مختلف در سطح عملی از جمله اعلام پایان جنگ انجام شود. (این اعلامیه) معنادار است زیرا مقدمه ورود به گفت‌وگوها برای دستیابی به خلع سلاح کامل هسته‌ای و صلح پایدار در شبه‌جزیره کره تبدیل خواهد شد».

به نظر می‌رسد مذاکرات آینده بر پیشنهاد اخیر «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی مبنی بر پایان رسمی جنگ کره که به گفته نو کیو دوک موثرترین اقدام برای ایجاد اعتماد با کره شمالی بود، تمرکز کند.

کد خبر: 31463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =