مقامی چهارمی آسیا، اتفاق مهمی برای والیبال زنان است

پاسور تیم ملی والیبال و تیم والیبال سایپا ایران، اظهار داشت: مقام چهارمی در آسیا اتفاقی است که برای والیبال ایران بسیار مهم است و برای نخستین بار اتفاق افتاده است.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال زنان آسیا به میزبانی کشور تایلند پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار شد و تیم والیبال زنان سایپا به عنوان نماینده ایران راهی این مسابقات شد و در پایان توانست با تاریخ سازی برای نخستین بار به مقام چهارمی آسیا دست پیدا کند. 

در همین راستا، شبنم علیخانی پاسور و کاپیتان تیم سایپا در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره این دوره از مسابقات اظهار داشت: تیم ما در لیگ برتر به مقام قهرمانی رسید و سهمیه مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرد. سال قبل این مسابقات برگزار نشد و امسال این فرصت را داشتیم که بتوانیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم و تمام هدف ما این بود که از نام و حیثیت والیبال زنان ایران در آسیا دفاع کنیم.

وی ادامه داد: تیم‌های حاضر در این مسابقات برترین تیم های باشگاه‌هایی در قاره آسیا بودند و ما کار آسانی نداشتیم. با این حال با برگزار اردوهای تمرینی و چند دیدار دوستانه تلاشمان این بود که با بیشترین میزان آمادگی در این رقابت‌ها شرکت کنیم. در مرحله گروهی توانستیم نمایش خوبی داشته باشیم و در ادامه نیز با صعود به جمع چهار تیم برای نخسین بار در تاریخ والیبال زنان به این نتیجه دست پیدا کردیم. 

علیخانی اظهار داشت: مسابقات با رعایت شدید و جدی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و همه مراحل مسابقات و اسکان تیم‌ها کاملا در فضای ایزوله و بهداشتی صورت گرفت. 

پاسور تیم سایپا در پایان گفت: به اعتقاد من سطح والیبال زنان ایران نسبت به سال‌های گذشته در آسیا بالا رفته است. تیم ما در چند مسابقه به پیروزی رسید و البته چند شکست هم داشت. البته این شکست‌ها با فاصله بسیار نزدیک صورت می‌گرفت. در صورتی که ادوار قبل گاهی پیش آمده بود که در مسابقات با برخی تیم‌ها با فاصله نجومی در امتیازشماری شکست می‌خوردیم. امیدوارم میزان حمایت از والیبال زنان بیشتر شود، لیگ با کیفیت‌تری را شاهد باشیم تا در نهایت بتوانیم شاهد رشد پله پله‌ای والیبال زنان ایران در آسیا باشیم. پتانسیل دختران والیبال ایران بالاست و با برنامه ریزی و حمایت به جایگاه بهتری نیز دست پیدا خواهند کرد. 

کد خبر: 30503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =