ایران ۱ - امارات ۰ / تداوم پیروزی‌های شاگردان اسکوچیچ

تیم ملی فوتبال ایران با عبور از سد تیم ملی فوتبال امارات به سومین پیروزی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی رسید.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر، امشب از ساعت ۲۰:۱۵ به وقت ایران در ورزشگاه زعبیل امارات به مصاف تیم ملی فوتبال امارات رفت تا سومین مسابقه خود در مرحله گروهی را برگزار کند. شاگردان اسکوچیچ در این مسابقه موفق شدند به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرده و همچنان در صدر جدول گروه خود باقی بمانند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران در این مسابقه علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، امید نورافکن، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون را به عنوان بازیکنان آغاز کننده خود به میدان فرستاد. 

علی خصیف، شاهین عبدالرحمن، محمد العطاس، بندر الاحبابی، محمود خمیس، عبدالله حمد، ماجد حسن، عبدالله رمضان، خلیل ابراهیم، فابیو لیما و علی مبخوت نیز یازده بازیکن ترکیب ابتدایی تیم ملی امارات بودند.

در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی تقریبا هر دو تیم هیچ موقعیتی روی دروازه ها نداشتند. در دقیقه ۱۶ مهاجمان قرمز پوش تیم ملی فوتبال ایران توانستند یک موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه شاگردان «برت فن‌مارویک» سرمربی هلندی تیم ملی امارات داشته باشند اما این حمله با بی دقتی بازیکنان ایران نتیجه‌ای نداشت.

در دقیقه ۲۹ نیز اشتباه مدافع امارات می رفت تا شاگردان «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان را به گل اول برساند اما مهدی طارمی موفق نشد ضربه اش را به توپ بزند تا نتیجه همچنان بدون گل مساوی بماند. در دقیقه ۳۸ نیز حرکت زیبای طارمی در خط حمله باعث شد تا سردار آزمون در موقعیت شوتزنی قرار بگیرد اما شوت آزمون با دفاع اماراتی ها روبرو شد. 

در دقایق پایانی نیمه نخست فشار تیم ایران روی دروازه امارات بیشتر شد اما حملات تیم فوتبال کشورمان نتیجه نداشت تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد. محمد العطاس و نورافکن نیز در این نیمه کارت زرد گرفتند. 

اسکوچیچ در همان ابتدای نیمه دوم نورافکن را از زمین بازی بیرون کشید تا علاوه بر جلوگیری از اخراج او، با آوردن علی قلی زاده فاز تهاجمی ایران را تقویت کند. در شروع این نیمه تیم ایران کار را بهتر شروع کرد و توانست چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کند اما هیچکدام از این فرصت ها تبدیل به گل نشد. 

در دقیقه ۶۰ این دیدار فرار علی مبخوت از مدافعان ایران او را در موقعیتی تک به تک قرار داد اما خلیل زاده با یک خطا در پشت محوطه جریمه او را متوقف و داور این دیدار نیز با یک کارت قرمز مدافع ایران را از بازی اخراج کرد. دقایقی بعد VAR به کمک ایران آمد و موقعیت مبخوت آفساید اعلام شد تا هم موقعیت ضربه آزاد اماراتی ها از بین رود و هم خلیل زاده دوباره به میدان برگردد. 

همکاری بسیار زیبا و دقیق سردار آزمون و طارمی در دقیقه ۷۰ این دیدار باعث شد تا طارمی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار بگیرد. مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان با جلو آمدن دروازه بان فرصت را برای گلزنی خود به خوبی مهیا دید و توانست دروازه امارات را باز کند. 

در دقیقه ۷۹ طارمی با یک حرکت انفرادی بسیار خوب خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد اما شوت او دقت لازم را برای به ثمر رسیدن گل دومش نداشت. در دقیقه ۸۴ حمله خطرناک امارات نزدیک بود تا بازی را به تساوی بکشاند اما سباستبن نتوانست از موقعیت به دست آمده استفاده کند. 

در دقیقه ۸۸ طارمی بار دیگر با شگرد خاص خود توانست از امارات پنالتی بگیرد. سردار آزمون پشت ضربه پنالتی ایستاد اما علی خصیف توانست با یک واکنش خوب پنالتی ایران را مهار کند تا نتیجه همچنان یک بر صفر باقی بماند. در ادامه تلاش امارات برای به تساوی کشیدن بازی نتیجه نداشت تا ایران با همان تک گل طارمی پیروز بازی شود.

کد خبر: 30288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =