نگاه امپریالیستی آمریکا وضعیت کنونی افغانستان را ایجاد کرده است

نخست وزیر پاکستان از سیاست‌های ایالات متحده در افغانستان انتقاد کرد و واشنگتن را مسئول شرایط فعلی این کشور دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تی آر تی، «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که نظر ما از همان ابتدا این بود که موضوع افغانستان راه حل نظامی ندارد، ولی نگاه همراه با تکبر و امپریالیستی آمریکا از سویی و بی خبری آن‌ها از وضعیت افغانستان باعث شد وضعیت کنونی همراه با بحران انسانی در این کشور پدید آید و ما نیز بخشی از تاوان این وضعیت را می‌دهیم.

نخست‌وزیر پاکستان گفت: «خب اینطور بگویم که ما در مقطعی انتظار به راه افتادن حمام خون پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را داشتیم، زیرا اگر به آنچه که بعد از خروج شوروی در ۱۹۸۹ روی داد بیندازید می‌بینید که در افغانستان حمام خون به راه افتاد. صدها هزار افغان بعد از آن خروج کشته شدند و به این شکل بود که طالبان ظاهر شد. این بار نیز ما این وحشت را داشتیم که بعد از تصرف کابل، حمام خون به راه می‌افتد، ولی بعد از آن بود که ما به شکلی بسیار غیر منتظره، شاهد انتقال آرام قدرت بودیم.»

عمران خان افزود: «تصمیم ما در دولت بر این قرار شد که با همه همسایگان افغانستان رایزنی کنیم. ما با آن‌ها درباره زمان به رسمیت شناختن رژیم طالبان صحبت کردیم. ما در حال بحث و گفتگو هستیم و اینکه پاکستان به تنهایی طالبان را به رسمیت بشناسد چندان تفاوتی در وضعیت ایجاد نمی‌کند. این کار باید به صورت ترجیحی با حضور آمریکا، اروپا، چین و روسیه باشد.»

کد خبر: 29834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =