حاشیه‌نشینی، مهمترین معضل یاسوج است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاشیه نشینی را مهمترین معضل یاسوج دانست و گفت: باید حول دو محور ایجاد اشتغال و تامین امکانات رفاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الله عبدالملکی که در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از وزرا سخن می‌گفت، به تشریح وضعیت استان پرداخت و بیان کرد: به سه شهرستان بویراحمد، مارگون و دنا سفر کردم، بر اساس مشاهدات بنده، این استان به لحاظ نیروی انسانی، منابع طبیعی و خدادادی از میانگین کشوری بالاتر است، اما در برخورداری از رفاه، نرخ بیکاری و فقر در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

وی، مهمترین مشکل مردم این استان را مهاجرت به شهرها دانست و گفت: سال ۶۷ ساختار این استان روستایی بوده  اما در سال ۹۷، حدود ۲۷ درصد از جمعیت روستایی کاسته شده است که معضل بسیار بزرگی است.

عبدالملکی گفت: با وجود اینکه این استان سرشار از منابع آبی است ولی از کمبود آب شرب و کشاورزی رنج می برد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارداشت: برخی از روستاهای این استان از مدارس کانکسی و کپری استفاده می‌کنند که با کمترین مبلغ می‌توان این مشکل را رفع کرد.

وی گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی قرار شد گلخانه گیاهان دارویی آموزشی در این استان راه اندازی شود.

عبدالملکی اضافه کرد: در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای، ظرفیت‌های استان بازبینی و قرار شد مهارت‌های متناسب با نیازهای استان برای جوانان در نظر گرفته شود.

وی همچنین تاکید کرد:  می توان ۱۰ ابرپروژه را که به ایجاد اشتغال و توسعه این استان کمک می‌کند به حول و قوه الهی تامین مالی کرد.

نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزرا، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران و جمعی از مقامات و شخصیت‌های محلی، در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.

کد خبر: 29697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =