تامین‌اجتماعی بازوی نظام سلامت در مدیریت کرونا

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان، با اعلام اینکه این مدیریت برای مقابله با کرونا با نهادها و دستگاه‌های نظارتی استان از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی، استانداری و ستاد استانی کرونا همکاری تنگاتنگ داشته است، تصریح کرد: تامین‌اجتماعی بازوی نظام سلامت در ارائه خدمات به بیماران کرونایی است.  

دکتر امین فخر در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، اقدامات تامین‌اجتماعی را در مدیریت کرونا در استان بسیار موثر دانست؛ به گونه‌ای که در اوج همه‌گیری این بیماری در استان بیش از ۱۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های تابعه بستری شده‌اند که از این میزان ۹۷ درصد بهبودی داشته‌اند.

وی افزود: نکته مهم در خصوص آمار مورتالیتی (مرگ‌ومیر) است؛ در مقایسه میانگین آمار مورتالیتی مراکز دانشگاهی استان، می‌توان گفت، این میزان در سه بیمارستان تامین‌اجتماعی، نصف میزان مورتالیتی استان است که خود بیانگر کیفیت اقدامات درمانی در مراکز تابعه به شمار می‌رود.  

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان، با اشاره به اقدامات این مدیریت در کنترل بیماری کرونا اظهار کرد:‌ این مدیریت از آغاز همه‌گیری فضای انتظار بیماران تنفسی را در درمانگاه و تریاژ اورژانس بیمارستان مجزا کرده و در مبادی ورودی بیمارستان‌ها دستگاه اوزون‌ساز تعبیه کرده است.

فخر با اشاره به مجهز کردن آمبولانس‌های مراکز درمانی به کلیه وسایل حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده جهت اعزام بیماران کووید۱۹، گفت: این مدیریت با طراحی سیستم نظارت بر توزیع و مصرف تجهیزات حفاظت فردی در مدیریت درمان و بیمارستان‌های تابعه در پایش بهره‌مندی از این اقلام دقت نظر داشته است.

وی برگزاری جلسه آموزشی برای پرسنل ادارات کار و رفاه اجتماعی، فنی‌وحرفه‌ای، تعاون، کار و رفاه شهرستان و مسئولان ایمنی کارخانه‌ها، مدیریت درمان و اداره کل تامین‌اجتماعی را از دیگر اقدامات این مدیریت برای مقابله با بیماری کرونا برشمرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان، تصریح کرد: همچنین تیم کمیسیون پزشکی و طب‌کار و نیز بهداشت حرفه‌ای این مدیریت برای پایش بهتر رعایت بهداشت از مراکز سرپایی، دفتر اسنادپزشکی، اداره‌کل تامین‌اجتماعی و شعب بیمه‌ای وابسته به طور مرتب بازدید می‌کند. همچنین در این راستا، چک‌لیست اثربخشی آموزشی دستورالعمل‌های ابلاغی در سه بیمارستان تابعه تدوین شده است.

فخر با بیان اینکه موارد مشکوک بستری با تشخیص کرونا به سازمان تامین‌اجتماعی و دانشگاه علوم‌پزشکی به صورت روزانه گزارش می‌شود، افزود: از سوی دیگر کارشناسان این مدیریت با چک‌لیست ویژه از بیمارستان‌های ملکی استان بازدید به عمل می‌آورند. همچنین در مراکز ملکی به مراجعه کننده‌ها از طریق کلیپ‌های آموزشی و پمفلت اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی اظهار کرد: این مدیریت همچنین با شرکای اجتماعی مانند نمایندگان شوراهای کارگری، کارفرمایی و مدیرکل استان برای ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان جلسات هم‌اندیشی برگزار کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان، نکوداشت ایثارگران عرصه سلامت مراکز تابعه را از طریق تولید محتوا به صورت رسانه‌های تصویری و مکتوب و نیز جمع‌آوری خاطرات کارکنان حوزه درمان، از دیگر اقدامات این مدیریت عنوان کرد.

کد خبر: 29533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =