گزینه تحریم‌های بیشتر علیه ترکیه روی میز مذاکرات سران اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا بناست احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر بر ترکیه را بررسی کند. 

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا بناست امروز (دوشنبه) احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر بر ترکیه را بررسی کند. 

یک مقام اروپایی در این رابطه گفت وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود زمینه‌های مناسب برای اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه را بررسی خواهند کرد اما تصمیم‌گیری در این زمینه را به جلسه روز سه‌شنبه سران این اتحادیه واگذار می‌کنند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه ماه اکتبر به ترکیه هشدار داده بودند که در صورت ادامه‌ فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه باید با عواقب و تحریم‌های سخت روبه‌رو شود.

بر این اساس، مقام ارشد اروپایی‌ که خواست نامش فاش نشود عنوان کرد: «هیچ دولتی اروپایی را نمی‌شناسم که قبول نداشته باشد وضعیت کنونی در مقایسه با ماه اکتبر وخیم‌تر است و اینکه سران ‌اتحادیه‌ باید عواقبی را برای آن در نظر بگیرند. ما خواستار تغییری بوده‌ایم که رخ نداده است.»‌

یک مقام آگاه در این زمینه گفت: «بازگرداندن کشتی اکتشافی ترکیه به دریا آن هم بلافاصله بعد از نشست ماه اکتبر، به مذاق کشورهای عضو ‌اتحادیه‌ خوش نیامد... حتی صبر آلمانی‌ها هم حدی دارد.»‌

بر این اساس، وی همچنین افزود: «‌گزینه‌ تحریم‌ها روی میز هستند، اما خودکار عمل نمی‌کنند.»‌

این در حالی است که «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا پیشتر خواستار موضع‌گیری جدی بروکسل در قبال حضور کشتی‌های اکتشافی ترکیه در دریای مدیترانه شده بود. 

کد خبر: 2943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =